دوشنبه 23/سپتامبر/2024

آغاز به کار کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج در استانبول

شنبه 25-فوریه-2017

کنفرانس مردمی فلسطینیان خارج امروز شنبه با هدف احیای نقشو جایگاه فلسطینیان مقیم خارج در عرصه سیاسی فلسطین در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مسئولان برگزاری اینکنفرانس بامداد امروز شنبه اعلام کردند که قصد تشکیل هیچ کمیته یا هیات جدیدی راندارند و محور اصلی این کنفرانس، اساسا سازمان آزادی بخش و ضعف و ناتوانی کنونی آنمی باشد، زیرا این سازمان اکنون نماینده تمامی فلسطینیان نیست.

شمار زیادی از شرکت کنندگان در این کنفرانس سازمان آزادیبخش فلسطین را مورد انتقاد قرار داده و تاکید کردند که این سازمان تا زمانی کهنوگرایی در آن صورت نگیرد و همه نتوانند در آن حضور داشته باشند، نماینده تمامیفلسطینیان نخواهد بود.

برخی منابع اعلام کردند که احتمال می رود در این کنفرانساسامی افرادی برای تصدی سمت ریاست کمیته اجرایی کنفرانس مردمی فلسطینیان در خارجدر مرحله انتقالی ارائه شود که از این میان می توان به کسانی همچون منیر شفیقاندیشمند فلسطینی، هشام ابو محفوظ از رهبران فلسطینی در اروپا، سلمان ابو ستهتاریخ نگار فلسطینی و شماری دیگر اشاره کرد.

از سوی دیگر، مساله دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین و تحققآشتی ملی نیز یکی از بحث های داغ در این کنفرانس است و اینکه فلسطینیان مقیم خارجچگونه می توانند برای پایان دادن به این صفحه سیاه از تاریخ فلسطین تلاش کنند تادر نهایت تمرکز اصلی بر مقابله با دشمن صهیونیستی و خدمت رسانی به مساله فلسطین درمحافل بین المللی باشد.

نزدیک به 70 شخصیت فلسطینی اخیرا در بیانیه ای مطبوعاتی ازنیاز شدید به برگزاری چنین کنفرانسی در پرتو تحولات منطقه، ادامه نقض حقوق ملتفلسطین و گذشت 100 سال از وعده ننگین بالفور خبر دادند.

در این بیانیه آمده است که فلسطینیان مقیم خارج باید نقش وجایگاه اصلی خود را بازیافته و در مسیر دفاع از حقوق ملی خود و کامل نمودن تلاش هاو تحرکات فلسطینیان در اراضی اشغالی تلاش کنند.

برگزار کنندگان این کنفرانس اعلام کردند که صدها نفر از 50کشور مختلف برای شرکت در این کنفرانس به استانبول آمده اند.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد