شنبه 21/سپتامبر/2024

تظاهرات بلژیکی ها علیه دیوار نژاد پرستانه اسرائیل

دوشنبه 12-ژوئن-2017

فعالان بلژیکی و فلسطینی درمخالفت با دیوار نژادپرستانه حائل رژیم صهیونیستی در شهر ترونهوت بلژیک تظاهراتکردند و شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین سردادند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حزبکارگران بلژیک و جنبش همبستگی با ملت فلسطین در محکومیت دیوار نژادپرستانه رژیمصهیونیستی در شهر ترونهوت ایالت فلاندر تظاهرات برگزار کردند.حسان بلعاوی مشاور هیات دیپلماتیک فلسطین در اتحادیه اروپا، بلژیکو لوکزامبوگ نیز در این تظاهرات شرکت داشت.

حامیان فلسطین دیواری نمادین در میدان اصلی شهر ترونهوتمقابل ساختمان شهرداری ساخته و تصاویر و شعارهایی به زبان های مختلف بر روی آنقرار دادند تا بدین گونه دیوار نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی را شبیه سازی کنند.

حسان بلعاوی طی سخنانی به تشریح برنامه ریزی رژیم صهیونیستیبرای ساخت دیوار نژاد پرستانه در دهه 70، مراحل اجرایی آن در جریان انتفاضه دومفلسطین، پیامدهای این دیوار برای فلسطینیان در تمامی عرصه ها و نابودی رویای تشکیلکشور فلسطین پرداخت.

در پایان این تظاهرات، فعالان بلژیکی و فلسطینی بخش هایی ازاین دیوار نمادین را تخریب کردند و بدین گونه خواستار اعمال فشار جامعه بین المللبر اسرائیل برای برچیدن این دیوار نژاد پرستانه شدند.

لازم به ذکر است که دیوان بین المللی دادگستری و مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2004 میلادی اعلام کردند ساخت این دیوار غیرقانونی بوده و خواهان برچیدن آن شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد