جمعه 20/سپتامبر/2024

نتانیاهو برای آزادی نظامیان اسیر صهیونیست دست به دامان پوتین شد

پنج‌شنبه 9-مارس-2017

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیهبه بررسی مساله صلح در سوریه پرداخت و مدعی شد که این صلح مشروط به این است کهایران و حزب الله هیچ پایگاه نظامی در داخل سوریه نداشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری اسپوتینگ روسیه، بنیامیننتانیاهو پس از دیدار با پوتین در مسکو، در گفتگو با خبرنگاران به تشریح محتوایمذاکرات خود با رئیس جمهور روسیه پرداخت.

نتانیاهو تصریح کرد که در این دیدار به پوتین اعلام کرده است که تحقق صلح درسوریه تا زمانی که ایران به تحویل تسلیحات نظامی به سازمان ها و تشکل های حامی خوددر سوریه ادامه می دهد تا در برابر اسرائیل جنگ کنند، امکان ندارد. وی افزود تل آویو مخالفتحقق صلح در سوریه نیست، اما نباید نیروهای نظامی وابسته به ایران و حزب الله دراین کشور باقی بمانند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که در دیدار مساله 2 نظامیصهیونیستی اسیر مقاومت فلسطین در نوار غزه به نام های “هدار گولدن” و”آرون شائول” را مورد بحث و بررسی قرار داده است. این دو نظامی در جریانجنگ 51 روزه سال 2014 به اسارت مقاومت فلسطین در نوار غزه درآمدند. رژیم صهیونیستیدر این جنگ از انواع تسلیحات ممنوعه و غیرمتعارف استفاده کرد و صدها نفر از مردان و زنان و کودکان و پیرمردان فلسطینی را بهخاک خون کشید و هزاران باب منزل را بر سر صاحبان شان آوار کرد.

نتانیاهو همچنین خواستار دست برداشتن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطیناز تصمیم خود برای مراجعه به دادگاه کیفری بین المللی به منظور محاکمه مقاماتصهیونیستی به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی علیه شهروندان فلسطینی عقب نشینی کند.    

لینک کوتاه:

کپی شد