شنبه 21/سپتامبر/2024

قطر برای گفت و گو با عربستان پیش شرط گذاشت

سه‌شنبه 1-آگوست-2017

خالد بن محمدالعطیه وزیر دفاع قطر گفت: شورای همکاری خلیج فارس آخرین امید و تکیه گاه برای برقراری ثبات واستقرار در منطقه بحران زده خاورمیانه است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، محمد العطیه شامگاه دیروز دوشنبه طی اظهاراتی در برنامه “اینقصه سر دراز دارد” شبکه ماهواره ای الجزیره تاکید کرد که شورای همکاری خلیجفارس فقط به سه کشور محاصره کننده قطر یعنی (عربستان و امارات و بحرین) منحصر نمیشود، بلکه شامل تمامی کشورهای عضو آن است و این 6 کشور موظفند در راستای نجات این نهادمنحصر به فرد در جهان عرب تلاش کنند. 
وی تصریح کرد: اساسنامه شورایهمکاری خلیج فارس تغییر خواهد یافت که در آن باید در هم تنیدگی روابط و مناسبات بین المللیلحاظ گردد. 
وی بار دیگر ضمنتاکید بر شروط قطر در زمینه لغو محاصره آن و عدم تعرض به حاکمیتش پیش از آغاز گفتو گو با کشورهای محاصره کننده، تصریح کرد که دوحه به منظور حمایت و تداوم موجودیت شورای همکاریخلیج فارس بسیار صبر کرد.
وزیر دفاع قطر یادآور شد: گفت و گو تنهاراه نجات شورای همکاری خلیج فارس است و کشورش تاکید می کند که امیر کویت بر هر گونه گفت و گوی دیپلماتیک نظارت داشته باشد.
لازم به ذکر است که شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان، کویت، امارات، قطر، بحرین، عمان است که در ماه می سال 1981 تاسیس شد، این کشورها به صورت دوره ای ریاست آن را برعهده می گیرند.
افزودنی است که عربستان، امارات، بحرین، قطر و مصر در پنجم ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک خودرا با قطر به ادعای حمایتش از تروریسم قطع کردند، حال آنکه مقامات دوحه این ادعا را دروغ و بی پایه و اساس اعلام کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد