یکشنبه 27/اکتبر/2024

استفاده ارتش صهیونیستی از ربات نظامی برای مقابله با تونل های مقاومت

یکشنبه 15-ژانویه-2017

ارتش رژیم صهیونیستی ربات نظامی تازه ای را برای مقابله باتونل های مقاومت و پشتیبانی از نیروهای پیاده نظامی و یگان مهندسی”یهلوم” ( یگان های نظامی ارتش) بکار خواهد گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبریزبان یدیعوت احرونوت، این ربات نظامی که 15 کیلوگرم وزن دارد، قادر است در شرایطآب و هوایی مختلف، زیر زمین و روشنایی و تاریکی تونل ها و در هر شرایطی کار کند وخطرات و تهدیدات موجود در این مناطق را مشخص کرده و هشدار دهد.

این روزنامه اشاره کرد که ارتش رژیم صهیونیستی این ربات راآزمایش کرده است و یگان مهندسی ارتش نیز اخیرا آن را در کرانه باختری و مرزهای غزهبه شکل آزمایشی بکار گرفته است.

یدیعوت احرونوت تصریح کرد که ربات مذکور به سنسورهای حسگر ولیزر مجهز است و قادر به کشف بمب و انواع سلاح می باشد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشتهبا اختصاص 2 میلیارد و 130 میلیون دلار برای ساخت دیواری بتنی در مرز مابین غزه وسرزمین های اشغالی 1948 موافقت کرد.

به موجب این طرح ارتش درصدد ساخت دیواری بتنی در عمق زمین وایجاد ابزارهای پیشرفته و هوشمند به منظور شناسایی و کشف تونل های مقاومت است کمااینکه می تواند سیستم های دفاعی و هجومی را نیز زیر زمین جاسازی کند.

منبع مذکور اشاره کرد که ارتش اخیرا مراحل مقدماتی ساخت ایندیوار بتنی در مرز غزه را آغاز کرده است و در ماه های آینده نیز قرار است مراحلپیشرفته تر آن آغاز شود و پیش بینی می شود این دیوار تا 2 سال آینده احداث شود.

لازم به ذکر است که تونل های هجومی گردان های شهید عزالدینقسام شاخه نظامی حماس نقش مهمی در جنگ 51 روزه در غزه ایفا کرد و مبارزان قسام ازطریق این تونل ها عملیات های قهرمانانه ای را به اجرا گذاشته و ضربات سختی به دشمنوارد کردند که طی آن ده ها نظامی اسرائیلی کشته و یا زخمی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد