سه شنبه 24/سپتامبر/2024

کارشکنی رژیم صهیونیستی و روسیه در مسیر عضویت فلسطین در اینترپل

سه‌شنبه 8-نوامبر-2016

روسیه و رژیم صهیونیستی با همکاری هم سعی در به شکست کشیدنتلاش های تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت در سازمان پلیس بین الملل”اینترپل” دارد و در همین راستا، “گلعاد اردان” وزیر امنیتداخلی این رژیم طی هفته گذشته به روسیه سفر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبریصهیونیستی “واللا، یکی از اولویت های سفر اردان به روسیه ممانعت از عضویتفلسطین در اینترپل بود.

تشکیلات خودگردان در جریان رای گیری برای عضویت در سازمان پلیسبین الملل 56 رای مثبت و 62 رای مخالف کسب کرد که از جمله کشورهایی که رای منفیداده بودند، می توان به آمریکا، انگلیس، آلمان، روسیه و فرانسه اشاره کرد. 37 کشورهم در این رای گیری، به عضویت فلسطین در اینترپل رای ممتنع داده بودند.

“اوویر جنتلمن” سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستیدرباره این رای گیری که در جریان نشست سالانه اینترپل به میزبانی اندونزی برگزارشد، اعلام کرد که نتایج این رای گیری یک پیر وزی دیپلماتیک بزرگ برای اسرائیل بودو جلوی تلاش های فلسطین برای عضویت در اینترپل گرفته شد و این نشانگر تقویت جایگاهبین المللی اسرائیل است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم امروز سه شنبه با ابرازخرسندی از تعویق رای گیری اینترپل درباره عضویت فلسطین در این سازمان، از آن بهعنوان یک “پیروزی” برای تل آویو یاد کرد و گفت این مساله به منزله تحولمثبت در وضعیت بین المللی اسرائیل است.

این وزارتخانه مدعی شد که فلسطینی ها سعی داشتند بر خلافموضع کمیته مرکزی اینترپل، از این سازمان استفاده سیاسی بکنند.

مجمع عمومی اینترپل امروز سه شنبه با صدور بیانیه از تعویقبررسی درخواست عضویت فلسطین در این سازمان خبر داد که وزارت خارجه فلسطین اعلامکرد به این رای اعتراض خواهد کرد.

گفتنی است که سازمان پلیس بین الملل “اینترپل”متشکل از 190 کشور است و تشکیلات خودگردان فلسطین پس از انتخاب به عنوان عضو ناظر درمجمع عمومی سازمان ملل متحد، تلاش دارد در دیگر سازمان ها و توافقنامه های بینالمللی عضو شود.

لینک کوتاه:

کپی شد