یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید کنفرانس پاریس بر حل منازعه فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967

یکشنبه 15-ژانویه-2017

کنفرانس صلح پاریس که امروز یکشنبه با حضور نمایندگان 70 کشور جهان کار خود رادر شهر پاریس ـ پایتخت فرانسه آغاز کرده بود، با صدور بیانیه پایانی به کار خودپایان داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری  فرانسه، “جان مارک آیرولت” در پایاناین کنفرانس بین المللی درباره صلح در منطقه خاورمیانه تاکید کرد که هر گونه حلمنازعه فلسطینی ـ اسرائیلی باید بر اساس مرزهای سال 1967 و قطعنامه های سازمان مللمتحد صورت گیرد.

آیرولت با اشاره به قطعنامه هایی که خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی ازاراضی اشغالی سال 1967 هستند، تصریح کرد که « یادآوری مساله محوری که همان مرزهایسال 1967 و قطعنامه های سازمان ملل متحد است، می تواند مفید واقع شود.»

وی همچنین خاطر نشان کرد که طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا برای انتقالسفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی، پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

آیرولت در گفتگو با شبکه 3 تلویزیون این کشور خاطر نشان کرد که این طرح ترامپامکان ناپذیر است و این کار می تواند عواقب و تبعات خطرناکی به دنبال داشته باشد. ویافزود:«وقتی یک نفر رئیس جمهور آمریکا باشد، نمی تواند چنین موضع سرسختانه و یکجانبهای در این زمینه اتخاذ کند، بلکه باید شرایط صلح را فراهم کند.»

گفتنی است که کنفرانس بین المللی صلح پاریس از امروز یکشنبه با حضور نمایندگانیاز 70 کشور در پایتخت فرانسه آغاز به کار کرده است، اما تشکیلات خودگردان فلسطین ورژیم صهیونیستی که دو طرف رسمی منازعه فلسطین و مذاکرات سازش هستند، به اینکنفرانس دعوت نشده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد