یکشنبه 27/اکتبر/2024

انتقاد دبیر کل اتحادیه عرب از بی توجهی به حقوق مشروع ملت فلسطین

چهارشنبه 23-نوامبر-2016

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که بی توجهی بهحقوق مشروع ملت فلسطین تنها باعث احساس ظلم بیشتر ملت های عربی می شود و اعتمادآنها به قدرت جامعه بین المللی برای احقاق حقوق صاحبان حق را از بین برده و زمینهرا برای اقدامات تروریستی و توسل به خشونت و افراطی گری فراهم می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل ازمنابع خبری مصر، احمد ابو الغیط در جریان سخنرانی خود در جمع سران کشورهای عربی وآفریقایی در جریان چهارمین اجلاس سران این کشورها تصریح کرد که اصلاح این وضعیتنیازمند تداوم حمایت قوی از مبارزات ملت فلسطین برای دستیابی به آزادی و تشکیلکشور مستقل فلسطین است.

وی افزود که این اجلاس محفل مهمی برای افزایشرایزنی های سیاسی میان طرفین درباره مسائل و پرونده های حیاتی و در راس آنها مسالهفلسطین، مسائل امنیتی، توسعه و مبارزه با تروریسم است.

دبیر کل اتحادیه عرب تصریح کرد که افزایشهمکاری های اقتصادی میان طرف های عربی و آفریقایی همزمان با افزایش مشارکت طرفینکه برگزاری نخستین اجلاس در سطح وزرای اقتصاد و بازرگانی و دارایی برای تدوینبرنامه های کاری مشترک و تلاش برای بهره برداری بیشتر از طرح های مشارکتی عربی وآفریقایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابو الغیط تاکید کرد که در مرحله آینده بایدروابط خوبی میان طرفین عربی و آفریقایی برقرار شود تا مشکلاتی که طی 3 دهه گذشته مانعیبر سر راه همکاری های عربی و آفریقایی بودند، برطرف شود و زمینه از سر گیری اینهمکاری های مهم و حیاتی میان طرفین فراهم گردد.

لینک کوتاه:

کپی شد