جمعه 20/سپتامبر/2024

اجرای 11 مورد عملیات مقاومتی در هفته چهارم ماه جاری

شنبه 29-آوریل-2017

جوانان انتفاضه قدس در هفته چهارم ماه جاری دست به11 مورد عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی زدند که در پی این اقدامات دلیرانه 17 صهیونیست در بخش های مختلفکرانه باختری و قدس اشغالی زخمی شدند.
سایت انتفاضه قدس طی گزارشی که نسخه ای از آن مرکزاطلاع رسانی فلسطین دورنگار شد، نوشت: عماد ضرار الاغبر 19 ساله از ساکنان شهرنابلس در کرانه باختری هفته گذشته طی عملیاتی سلحشورانه با سلاح سرد به گروهی ازصهیونیست ها در شهر تل آویو حمله کرد که در پی این اقدام دلیرانه 4 تن از آنانزخمی شدند. نظامیان اسرائیلی مجری این عملیات را بازداشت کردند. 

در اینگزارش می خوانیم که اسیل کعابنه 39 ساله هفته گذشته یک نظامی اسرائیلی را با سلاح سرد هدفحمله قرار داد که در پی این اقدام نظامی اسرائیلی به شدت زخمی شد. اشغالگران صهیونیست مجری اینعملیات را بازداشت کردند.
طبق این گزارش، شماری از جوانان انتفاضه هفته گذشته با پرتابسنگ گروهی از نظامیان اسرائیلی را در شهرک حزما و اردوگاه شعفاط شهر قدس هدف حملهقرار دادند که در پی این اقدام دلیرانه 3 نظامی اسرائیلی مجروح شدند.
در بخش دیگر این گزارش آمده است که در هفته گذشته شماری از فلسطینیان ساکن اردوگاهتقوع در بیت لحم و شهرک دیر نظام در رام الله با گروهی از اشغالگران صهیونیستدرگیر شدند که در جریان این درگیری ها 4 اسرائیلی زخمی شدند.
سایت انتفاضه قدس نوشت که نیروهای انتفاضه قدس در هفته گذشته با پرتاب سنگ تعدادیاز شهرک نشینان اسرائیلی را هدف حمله قرار دادند که در پی این اقدام دلیرانه یکشهرک نشین اسرائیلی زخمی شد. اشغالگران صهیونیست در هفته گذشته با جوانانفلسطینی در شهر بیت لحم درگیر شدند که در جریان آن یک نظامی اسرائیلی زخمی شد.
در شهر سنجل رام الله نیز گروهی از جوانان فلسطینیبه سوی یک دستگاه اتوبوس حامل شهرک نشینان صهیونیست سنگ پرتاب کردند که در پی ایناقدام دلیرانه دو تن از سرنشینان این خودرو زخمی شدند.
جوانان انتفاضه در هفته گذشته با پرتاب سنگ تعدادیاز نیروهای ارتش اسرائیل را در شهر العیساویه هدف حمله قرار دادند که در پی اینجنایت یک سرباز اسرائیلی زخمی شد.
در شمال شهر بیت لحم نیز گروهی از جوانان فلسطینیدو بمب دست سازی را به سوی نظامیان اسرائیلی پرتاب کردند که ارتش اسرائیل مدعی شداین عملیات هیچ تلفات جانی در برنداشته است. 

از سویدیگر، ارتش اسرائیل مدعی شد که یک مورد عملیات حمله با سلاح سرد را در پست بازرسیحواره خثنی کرده است و مجری آن امجد ماهر صلاح 17 ساله از اردوگاه بلاطه را زخمیکرده است. 
بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی این سایت، درهفته گذشته فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در 149 منطقه کرانه باختری و قدساشغالی درگیر شدند که 75 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی وده ها تن دیگر بر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.
بر پایه این گزارش، در جریان این درگیری ها جوانانفلسطینی 19 بطری آتش زا را به سوی صهیونیست ها پرتاب کردند. اشغالگران صهیونیست درهفته ای که گذشت بحث جنازه شهید سهام راتب النمر 49 ساله از اردوگاه شعفاط را که درتاریخ 29/3/2017 شهید شده بود به خانواده اش تحویل دادند.
رژیم صهیونیستی همچنین جنازه شهید صهیب مشاهره ازروستای الشیخ سعد شهر قدس را به خانواده اش تحویل داد، وی در حین اجرای عملیاتمقاومتی بر اثر شلیک گلوله اشغالگران صهیونیست در تقاطع گوش عتصیون در جنوب بیتلحم شهید شده بود.
دشمن صهیونیستی همچنان جنازه شماری از شهدایانتفاضه قدس را به خانواده هایشان تحویل نداده است که اسامی آنان و تاریخ شهادتشانبه شرح زیر است:
1- عبد الحميد ابوسرور (19 ساله) از اردوگاه عايده – بيت لحم، تاريخ شهادت20/4/2016.
2- محمد ناصر محمود الطرايره (16 ساله) از شهر الخليل، تاريخ شهادت 30/6/2016.
3- محمد جباره احمد الفقيه (29 ساله) از شهرک صوريف – الخليل، تاريخ شهادت27/7/2016.
4- رامی محمد زعيم علی العورتانی (31 ساله) از نابلس، تاريخ شهادت 31/7/2016.
5- مصباح ابو صبيح (39 ساله) از شهرک سلوان بیت المقدس، استشهد بتاريخ9/10/2016.
6- فادي احمد القنبر (28 ساله) از شهر قدس اشغالی تاريخ شهادت 8/1/2017.
7- ابراهيم محمود مطر (25 ساله) از شهر قدس، تاريخ شهادت 13/3/2017.

سایت انتفاضه گزارش داد: نیروهای ارتش رژیماشغالگر قدس در هفته گذشته 71 شهروند فلسطینی از جمله 5 کودک را در استان هایالخلیل، قدس، جنین، بیت لحم، نابلس و طولکرم اسیر کردند که در میان آنان شماری ازآزادگان دیده می شوند.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که بیش از 2000اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیلی از هفدهم ماه جاری در اعتراض به سیاست هایظالمانه و سرکوبگرانه مدیریت این زندان ها دست به اعتصاب نامحدود غذا زده اند و هرروز بر تعدادشان افزوده می شود.

سایت انتفاضه گزارش داد که دادگاهاسرائیلی در شهر قدس در هفته گذشته ملک محمد یوسف سلمان 17 ساله از شهرک بیت صفافارا به بهانه حمل سلاح سرد به 10 سال حبس محکوم کرد، این در حالی است که دادگاهمرکزی اسرائیل در قدس محمد ابراهیم ابوخضیر 22 ساله از شعفاط قدس را به 34 ماه حبسمحکوم کرد.  
وزارت مسکن رژیم صهیونیستی وشهرداری قدس اشغالی هفته گذشته طرحی را به منظور ساخت 10 هزار واحد مسکونی جدیدبرای یهودیان در اراضی فرودگاه قدس و قلندیا در شمال غرب قدس اشغالی به تصویبرساندند.این واحدها در نزدیکی منازل فلسطینیان احداث می شود و قرار بود طی سال هایگذشته به اجرا گذاشته شود اما مخالفت دولت سابق آمریکا مانع از آن شده بود.کابینهدولت رژیم صهیونیستی اواخر ماه مارس گذشته ساخت یک شهرک صهیونیست نشین جدید رابرای یهودیان به جای شهرک تخلیه شده عمونا و مصادره ده ها هکتار از اراضیفلسطینیان در رام الله به منظور احداث این شهرک به تصویب رساند. شورای امنیت سازمان ملل در 23 دسامبر سال گذشته بااکثریت آرا قطعنامه ای را در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی به تصویب رساند وخواستار توقف هرچه سریع تر هرگونه ساخت و ساز این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین شد.14 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند و آمریکا نیز برای نخستین بار از وتوی آنخودداری کرد.

کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند، شهرک سازی رژیمصهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیر قانونی و تهدیدی برای راه حل تشکیل دوکشور و مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی  می دانند. اینقطعنامه به نفع فلسطینیان بود؛ البته پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در واقع چراغسبز به رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی در قدس و کرانه باختری نشان داده شد واکنون پس از گذشت بیش از یک سال از ریاست جمهوری ترامپ، رژیم صهیونیستی تاکنون طرحساخت هزاران واحد مسکونی جدید را به تصویب رسانده است.

دولت آمریکا 23 ماه مارس گذشته بدون اینکه موضع قطعی خود رادر قبال شهرک سازی رژیم صهیونیستی اعلام کند، با طرح های جدید شهرک سازی این رژیمدر اراضی فلسطینیان موافقت کرد.

علاوه بر این، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشیفاش کرد که دولت رژیم صهیونیستی و آمریکا بر سر احداث یک شهرک صهیونیست نشین جدیدبه جای شهرک عمونا موافقت کرده اند. واشنگتن همچنین ساخت هزاران واحد مسکونی دیگربرای یهودیان در اراضی اشغالی فلسطینیان را نیز به رسمیت شناخت.

نیروهایارتش اسرائیل در هفته گذشته شماری از ماهیگیران و کشاورزان فلسطینی را در شرق وجنوب نوار غزه هدف حمله قرار دادند؛ به نحوی که مجموع حملات ارتش اسرائیل بهماهیگیران و کشاورزان فلسطینی در هفته گذشته به 14 مورد می رسد.
به 
نوشتهاین سایت، شهرک نشینان اسرائیلی در هفته گذشته هر روز به مسجد مبارک الاقصی یورش میآورند؛ به نحوی که در هفته مورد بحث بیش از 351 شهرک نشین صهیونیست به این مکانمقدس تعرض کردند.
طبق اینگزارش، ماموران سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله در هفته گذشته 11 شهروندفلسطینی را بازداشت و 23 تن دیگر از جمله شماری از آزادگان و دانشجویان دانشگاه هارا به مقرهای خود احضار کردند.
فلسطینیانساکن کرانه باختری و قدس از یکم ماه اکتبر سال 2015 در اعتراض به تشدید تعرضاتنظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی به مقدسات اسلامی سرزمین فلسطین و در راس آنها مسجد الاقصیانتفاضه گسترده ای را به راه انداخته اند، این حرکت خودجوش مردمی سران رژیمصهیونیستی را به شدت نگران و هراسان کرده است، زیرا نیروهای این انتفاضه با ابداعشیوه های مبارزاتی جدید دستگاه ها و سرویس های امنیتی و نظامی و اطلاعاتی اسرائیلرا غافلگیر و پریشان خاطر کرده اند. هر روز نیروها و جوانان انتفاضه قدس دست به یکیا چند عملیات مقاومتی می زنند. این اقدام در حالی صورت می گیرد  که مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل بارها بهناتوانی خود در مقابله با این حرکت خودجوش مردمی اعتراف کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد