شنبه 21/سپتامبر/2024

نشست ظریف با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان

سه‌شنبه 8-نوامبر-2016

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دکتر محمد جواد ظریف امروز سه شنبه در دیدار جمعی از گروه های مختلف فلسطینی که در محل هتل فنیسیا بیروت برگزار شد گفت: از ابتدای انقلاب حمایت از فلسطین با جدیت از سوی مقام معظم رهبری و دولت جمهوری إسلامی ایران دنبال شده و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.
ظریف افزود: موضوع فلسطین تا برقراری ثبات از مهترین موضوعات برای کل جهان اسلام است.
وی ادامه داد: حمایت از فلسطین حمایت از مقاومت و اسلام و انسانیت است. سیاست ایران از ابتدا پیروزی فلسطین بوده و این سیاست با جدیت و شجاعت توسط رهبر معظم انقلاب و مسوولان جمهوری اسلامی ایران با افتخار دنبال خواهد شد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز یک خطر عمده جهان اسلام را تهدید می کند و مهترین خطر برای منطقه و جهان بشریت خطر رژیم صهیونیستی است.
ظریف افزود: در یکصدمین سال بیانیه ننگین بالفور ما کماکان مشاهده می کنیم که این پدیده استعماری مرکز تمامی تهدیدات علیه صلح و امنیت و حقوق بشر در جهان است.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته ای بزرگترین خطر برای جهان است. این رژیم با سابقه تجاوز به عنوان یک سیاست خطرناک ترین و متجاوزترین رژیم در جهان است.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران گفت که رژیم صهیونیستی با نقض کلیه مقررات بین الملل چه مقررات بین المللی حقوق بشر و چه مقررات بین المللی حقوق بشردوستانه خطرناک ترین دشمن حقوق انسان است.
ظریف افزود: هیچ رقابتی در جهان از نظر شرارت با رژیم صهیونیستی نه در چندین دهه گدشته وجود داشته و نه اکنون وجود دارد.
وی ادامه داد: بزرگترین عامل تاسف بار در جهان عرب و اسلام این است گروهی تلاش می کنند این خطر را کم رنگ و خطرات دروغین را به جای خطر اصلی مطرح کنند ولی فلسطینیان اطمینان داشته باشند که مردم ایران، منطقه و جهان هیچگاه خطر رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برای همه برادران بزرگوار و مقاومت اسلامی و مردم بزرگ فلسطین و لبنان آرزوی پیروزی بیشتر و توفیق در این تلاش و مجاهدت همه جانبه فکری، اعتقادی و مقاومت در صحنه مسالت دارم.

لینک کوتاه:

کپی شد