شنبه 26/اکتبر/2024

تاکید حماس بر نقش زنان فلسطینی در پاسداری از آرمان های ملی فلسطینیان

چهارشنبه 8-مارس-2017

شاخه بانوان جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز چهارشنبه به مناسبت “روز جهانی زن” دومین کنفرانس خود را با شعار “مبارزات زنان فلسطینی برای حراست از اصول و آرمان های ملی فلسطینیان” را در شهر غزه برگزار کرد که شماری از رهبران گروه های فلسطینی، مسئولان زن فلسطینی، زنان آزاده فلسطینی و جمعی از بانوان باریکه غزه حضور داشتند. 
به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، دکتر محمود زهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نخستین سخنران این کنفرانس بود.
وی با ایراد نطقی ضمن تاکید بر نقش آفرینی زنان فلسطینی در عرصه های حساس فلسطین، افزود که این زنان همواره از اصول و آرمان های ملی فلسطینیان حراست و پاسداری می کنند. 
وی خاطرنشان ساخت که تبیین نقش زنان فلسطینی در زمینه حراست از اصول و آرمان های ملی فلسطینیان اهمیت فراوانی دارد. 
این مقام بلند پایه حماس ضمن اشاره به وجود خلط میان دو مبحث اصول و متغیرها، افزود که انسان و سرزمین جزء اصول هستند ، اما مقاومت و مذاکرات جزء متغیرها می باشند.
وی تاکید کرد که اصل اول همان انسان و ارزش والای آن است که نباید لطمه ای به آن وارد گردد. 
وی یادآور شد :« اصل دوم سرزمین است که بسیاری از جریان های فلسطینی در فهم و دریافت آن مشکل دارند، برخی ها می گویند تشکیل کشور فلسطین بر روی مرزهای 67 ، این گروه با گفتار خود اصول و آرمان های ملی را خدشه دار می سازند و آنها را پایمال می گردانند، حال آنکه خودشان نمی دانند، چنین گفتاری حق فلسطینی در سرزمینش را نادیده می انگارد، حال آنکه حق تعالی فرموده است:”آنان را از همانجایی که شما را آواره کردند، بیرون کنید” یهودیان ما را از سرزمین های اشغالی 1948 آواره و در به در کردند، ما نیز باید آنان را از همین منطقه بیرون برانیم.»

وی یادآور شد:« اصل سوم همان عقیده است، این عقیده یک نماد و نشانه ای دارد و اماکن مقدس نماد باور و عقیده می باشند و مسجد الاقصی نیز نماد اماکن مقدس نزد ما به شمار می رود و سخن گفتن در مورد تقسیم آن امری بیهوده است و تمامی این مسجد به ما تعلق دارد و این یک اصل ثابت و تغییر ناپذیر است.»

از سوی دیگر، رئیس شاخه بانوان جنبشمقاومت اسلامی “حماس” با ایراد نطقی تاکید کرد که زنان فلسطینی نقشی عظیم در پاسداریاز اصول و آرمان های ملی فلسطینیان ایفا کردند، آنان محور مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی به شمار می روند.
رجاء حلبی تصریح کرد: زنانفلسطینی توان و قدرت خود را در زمینه خدمت رسانی و بر دوش کشیدن بار سنگین امانت وپایداریشان در برابر تمامی چالش ها به جهانیان ثابت کردند.
وی ادامه داد:« تمامی روزهایسال به زنان فلسطینی تعلق دارد، ما در روز جهانی زن به تمامی بانوان فلسطینی درود وسلام نثار می کنیم.»
وی خاطرنشان ساخت که زنانفلسطین هیچ وقت از اصول و آرمان های ملی خود کوتاه نیامده اند و برای پاسداری ازآنها از جان و مال خود، حتی فرزندانشان گذشته اند، این زنان هیچ وقت سر تسلیم فرودنخواهند آورد و نسل ظفرمند را به سویآزادی سرزمین فلسطین رهبری خواهندکرد.

لینک کوتاه:

کپی شد