یکشنبه 27/اکتبر/2024

افتتاح موزه یاسر عرفات با حضور دبیر کل اتحادیه عرب در رام الله

چهارشنبه 9-نوامبر-2016

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه موزه “یاسر عرفات”رئیس سابق تشکیلات را طی مراسمی که با حضور”احمد ابو الغیط” دبیر کل اتحادیه عرب، نبیل العربی دبیر کل سابق، عمروموسی رئیس هیات امنای موسسه یاسر عرفات و نماینده نیکولای ملادینوف فرستاده ویژهسازمان ملل در فلسطین و رامی حمد الله نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین درشهر رام الله افتتاح کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباسدر سخنرانی خود در این مراسم تصریح کرد که آنچه باعث شادی ما می شود، این است کهاین دستاورد بزرگ، حافظ میراث مبارزاتی و و جهادی مرد بزرگی است که در سرزمین خودشتحت محاصره قرار گرفت.

ناصر قدوه رئیس هیات مدیره موسسه یاسر عرفات همتاکید کرد که موزه عرفات روایتگر جنبش ملی معاصر فلسطین است و اشیای داخل آن نماددوران گذشته و حاضر است و در عین حال، سرگذشت یک ملت و رهبر آنرا حکایت می کند.

عمرو موسی دبیر کل اسبق اتحادیه عرب هم تاکیدکرد که عرفات شخصیتی بی نظیر و رهبری برجسته و صبور بود و ما باید تلاش های خودبرای حل عادلانه مساله فلسطین را به کار بگیریم.

وی افزود ما یک فرصتی پیش روی خود داریم واستفاده از این فرصت تنها با حل مشکلات ما عرب ها ممکن است و تحولاتی که در سدهجاری جریان دارد، اصلاح وضعیت جهان عرب را ضروری تر می کند و موضع عربی جدیدیدرباره منطقه، آینده و حل مساله فلسطین اتخاذ کنیم.

نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل متحددر فلسطین هم اعلام کرد که 12 سال پیش شخصیت بزرگی را از دست دادیم که تمامیجهانیان به وی توجه داشتند و یک ملت آواره را به امتی آزادی بخش تبدیل کرد و عمرشرا فدای آزاد سازی آزادی ملتش از زیر یوغ اشغالگری کرد و به فلسطینیان نشان داد کهقدرت تاسیس کشور فلسطین را دارند.

احمد ابو الغیط دبیر کل اتحادیه عرب هم به نوبهخود اظهار داشت که یاسر عرفات 3 سال کامل در اینجا تحت محاصره زندگی کرد و در عینحال به ایستادگی و تسلیم ناپذیری خود ادامه داد و تک تک اجزای این خانه شاهد زندگیمبارز بزرگ جهان عرب بودند.

وی افزود عرفات هنوز در کنار ما و زنده است وابو مازن (محمود عباس) ادامه دهنده راه و مسئولیت تاریخی وی در سخت ترین شرایط استو این موزه حامل این پیام به جهانیان است که ملت فلسطین این خاطره را در ذهن خودزنده نگه خواهد داشت و ملت فلسطین به زودی در وطنی آزاد و عاری از شهرک هایصهیونیست نشین زندگی خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد