یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اعلام آمادگی حماس برای واگذاری اداره امور غزه به دولت وفاق ملی

دوشنبه 16-ژانویه-2017

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” تاکید کرد کهآماده واگذاری اداره تمامی بخش های دولتی در غزه به دولت رامی حمد الله نخست وزیردولت وفاق ملی است به شرطی که این دولت به تمامی مسئولیت های خود در قبال اینباریکه پایبند بوده و گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطینی نیز شاهدی بر اینامر باشند.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، اسماعیلرضوان از رهبران حماس شامگاه امروز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد: بهرغم اینکه دولت وفاق ملی از مسئولیت های خود در قبال نوار غزه شانه خالی کرده است،ما باز بر آمادگی خود برای واگذاری اداره امور تمامی بخش ها به دولت رامی حمد اللهمشروط به اینکه گروها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین نیز بر این امر شاهد باشندو این دولت به تمامی وظایف و مسئولیت های خود در قبال نوار غزه و ساکنان آن واجرای تمامی توافقنامه های گذشته پایبند باشد، تاکید می کنیم.

رضوان افزود که ما با کمال میل آماده همکاری با تمامی طرفها در این زمینه هستیم تا بتوانیم به همگی دست به دست هم به حل و فصل مسائل ومشکلات ملت، مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از انتفاضه قدس بپردازیم.

وی ضمن تقدیر از تمامی گروه ها و احزاب ملی و اسلامیفلسطینی که حس وطن دوستی خود را نشان داده و راهکارهایی برای حل بحران برق غزهارائه داده و یک هیات عالی ملی برای پیگیری این مساله تشکیل دادند، تاکید کرد کهحماس نیز کاملا با اجرای بندهای این توافقنامه ها و راهکارها موافق است و آمادگیخود برای عمل به مسئولیت هایش در این زمینه را اعلام می کند.

از سوی دیگر، اسماعیل رضوان اظهارات رامی حمد الله نخستوزیر دولت وفاق ملی در مورد کمک هایی که به باریکه غزه کرده است را تحریف حقایق وگمراه سازی افکار عمومی خواند و گفت که درآمدهای حاصل از مالیات های اعمال شده برکالاهای وارداتی به غزه که به خزانه دولت وفاق ملی واریز شده است، حدود 100 میلیوندلار در ماه بوده است.

رضوان تصریح کرد که در شرایطی که حماس به طور شبانه روزیهمراه با دیگر گروه های فلسطینی در تلاش برای کاهش رنج و محنت های پیش روی ساکناننوار غزه و از میان برداشتن بحران های موجود در این منطقه به ویژه بحران برق غزهاست و در شرایطی که تمامی طرف ها بر انجام اقداماتی عملی و منطقی برای حل اینبحران ها با استناد به راهکار ارائه شده از سوی جریان های ملی و اسلامی ( برنامههشتگانه) اتفاق نظر دارند، رامی حمد الله با برگزاری کنفرانسی خبری اقدام به سفسطهو ارائه آمارهای غلط می کند که این دلیلی بر عدم جدیت دولت متبوعش بر عمل بهمسئولیت های خود و پایان دادن به بحران ها و مشکلات باریکه غزه است.

این رهبر حماس اشاره کرد که ارزش مالیات هایی که دولت بر سوختوارداتی به غزه برای نیروگاه تولید برق اعمال می کند، بسیار فراتر از قیمت اصلیسوخت است.

اسماعیل رضوان اظهار داشت که دولت رامی حمد الله می خواهدنوار غزه را در تاریکی مطلق فرو برد و از مسئولیت ها و وظایف خود در قبال ساکناناین منطقه شانه خالی کرده است.

رضوان تاکید کرد که حماس به مسئولیت های خود عمل کرده و بابرادران ترک و قطری برای حل بحران برق غزه تماس حاصل کرد که در نهایت آن ها نیزوعده کمک رسانی به این باریکه برای حل این بحران را دادند.

وی اظهار داشت که حماس به شیوه ای کاملا مسئولانه و با حسمیهن دوستی در تلاش برای حل مشکلات و بحران های پیش روی باریکه غزه در سخت ترینشرایط بوده و از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نکرده است و با دیگر گروه هایفلسطینی نیز در این راستا همکاری کرده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد