یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مشعل: به هنیه برای رهبری مرحله آینده این جنبش اطمینان کامل دارم

شنبه 6-می-2017

رئیس سابق دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که رهبران و اعضای جدید دفترسیاسی این جنبش پس از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی، پشت اوخواهند بود.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل طی سخنانی پس از انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدیددفتر سیاسی حماس اعلام کرد که شورای مشورتی این جنبش به خاطر وضعیت منطقه ای بارهادر چندین نقطه جغرافیایی تشکیل جلسه داده بود.

وی افزود:«خبرانتخاب برادر “اسماعیل هنیه” توسط این شورا به ریاست دفتر سیاسی حماس رابه ملت فلسطین، اعضای جنبش، امت، دوستداران و دلسوزان آن تبریک عرض می کنم.»

مشعل ضمنتاکید بر حمایت حماس از این انتخاب که به شیوه مشورتی صورت گرفته و نشانگر وحدتاین جنبش است، تاکید کرد که حماس اسامی بقیه اعضای دفتر سیاسی را هم در زمان مناسباعلام خواهد کرد.

وی با تاکیدبر ایستادن کل جبهه داخلی متحد حماس در پشت هنیه به عنوان رهبر جدید این جنبشتصریح کرد که «مشعل و شورای مشورتی و تمامی اعضای حماس پشت هنیه و برادران وی دردفتر سیاسی جدید حماس می ایستند.»

مشعل خاطرنشان ساخت که به عنوان رئیس سابق دفتر سیاسی حماس به هنیه برای رهبری مرحله آیندهاین جنبش اطمینان کامل دارد. وی افزود:« آنها بهترین رهبران در زمینه عمل بهمسئولیت های خود هستند و تمامی اعضای جنبش به همه موضوعات، مشکلات و اولویت بندیها توجه دارند و به تلاش های خود برای آزاد سازی میعادگاه اسراء و اسرای فلسطینی ونیز لغو محاصره غزه و پایان دادن به شکاف داخلی ادامه خواهند داد.»

رئیس سابق دفترسیاسی حماس تاکید کرد که حماس در تجربه ملی خود در زمینه مقاومت، عملکرد سیاسی وپایبندی به اصول، الگوهای زیادی از خود ارائه داد و اکنون نیز الگوی دیگری درتغییر آسان رهبران از خود نشان می دهد و رهبران این جنبش صرفنظر از پست و سمت هاییکه دارند، به ایفای نقش خود ادامه می دهند.»

خالد مشعل دربخش دیگری از سخنان خود اعلام نمود که اعضای شورای مشورتی به تمامی رهبران وفادارهستند و به شدت به آنها عشق می ورزند. وی افزود که این شورا به وی پیشنهاد تصدیپست های رهبری متعددی را در داخل این جنبش داده اند، اما وی از پذیرش این سمت هامعذرت خواهی کرده است.

مشعل خاطرنشان ساخت که به سمت خود به عنوان عضوی از شورای مشورتی حماس اکتفا خواهد کرد وامیدوار است که هنیه در مرحله جدید در تعامل با شرکای ملی در زمینه یکپارچه سازیجبهه داخلی و برون رفت از بحران شکاف داخلی و پیشبرد پروژه ملی موفق باشد.

جنبش مقاومت اسلامیفلسطین حماس امروز شنبه از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی اینجنبش به جای خالد مشعل خبر داد. خالد مشعل در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که هنیهبه عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است. انتخابات مجلس شورای حماسبه منظور انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش امروز شنبه به طور همزمان و از طریقویدیو کنفرانس در دوحه و غزه برگزار شد.

لینک کوتاه:

کپی شد