یکشنبه 22/سپتامبر/2024

پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانس صلح پاریس

دوشنبه 9-ژانویه-2017

روزنامه صهیونیستی هاآرتص پیش نویس بیانیه پایانی کنفرانسصلح پاریس را که قرار است در تاریخ 15 ژانویه جاری در پاریس ـ پایتخت فرانسه ـبرگزار شود، منتشر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این روزنامه پیش نویسبیانیه پایانی کنفرانس پاریس را منتشر کرد که در آن آمده است:«کشورهای شرکت کنندهدر این کنفرانس هیچ گونه تغییر یکجانبه را؛ چه در مرزهای سال 67 و چه در قدساشغالی به رسمیت نمی شناسند و آنها اعلام خواهند کرد که اراضی تحت اشغال رژیمصهیونیستی با شهرک های صهیونیست نشین تفاوت دارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که کشورهای شرکتکننده در کنفرانس از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین خواهند خواست که بار دیگر حمایت خود از راهکار تشکیل دوکشور و طرد تمامی نهادهای رسمی فلسطینی و اسرائیلی مخالف این راهکار را اعلام کنند.

به گفته مسئولان غربی آگاه به مقدمات برگزاری این کنفرانس،بند راه حل تشکیل دو کشور، برخی وزرای دولت نتانیاهو مانند نفتالی بنت (وزیر آموزشو پرورش رژیم صهیونیستی) را خطاب قرار داده است که خواستار حذف راهکار تشکیل دوکشور شده است. علاوه بر این، برخی مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح همبه تحریک به خشونت علیه اسرائیل متهم شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد