شنبه 26/اکتبر/2024

1800 اسیر بیمار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند

شنبه 24-سپتامبر-2016

یکهیات حقوقی فلسطینی فعال در زمینه اسرا تاکید کرد که هم اکنون 1800 اسیر بیمار درزندان های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که حال 120 نفر از آن ها بسیار وخیم است.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین به نقل از اسیرمنصرو موقده که دچار معلولیت شده است، تصریح کرد که اسرای بیمار با شرایط بسیارسختی در زندان های رژیم صهیونیستی رو به رو هستند و دشمن صهیونیستی آن ها را ازخدمات مناسب پزشکی محروم کرده است و سکوت جامعه بین الملل و عدمم تحرک نهادهای بینالمللی برای نجات آن ها، بر رنج و محنت های این دسته از اسرا افزوده است.

اینهیات به وضعیت اسیر بسام سایح از شهر نابلس اشاره کرد که به سرطان خون مبتلا است ودیگر قادر به حرف زدن نیست و از وضعیت سلامت بسیار ناگواری برخوردار است.

هیاتمذکور تصریح کرد که این اسیر فلسطینی به طور روزانه تحت درمان های شیمیایی قرار میگیرد و به خاطر شدت درد قادر به خوابیدن هم نمی باشد و مجبور است از مسکن هایبسیار قوی استفاده کند.

هیاتامور اسرا و آزادگان فلسطین بیان کرد که ده ها اسیر فلسطینی پس از زخمی شدن به ضربگلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت درآمده اند و رژیم صهیونیستی به وضعیت آنانرسیدگی نمی کند.

 در همین راستا، عبدالناصر فروانه رئیس بخشمطالعات و مستند سازی هیات امور اسرا و آزادگان تاکید کرد که تمامی شواهد و مدارکنشان می دهد که رژیم صهیونیستی به طور عمد شرایطی را ایجاد می کند که وضعیت سلامتاسرای فلسطینی روز به روز بدتر شود.

فروانهاظهار داشت که دشمن صهیونیستی به دروغ ادعا می کند که خدمات پزشکی به اسرا ارائهمی دهد اما واقعیت غیر از این است و هم اکنون هزاران اسیر فلسطینی در زندان هایرژیم صهیونیستی از نبود امکانات و خدمات پزشکی رنج می برند.

لازمبه ذکر است که تاکنون شمار زیادی از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بهخاطر کم کاری سازمان زندان های صهیونیستی و عدم ارائه خدمات مناسب پزشکی به اسرابه شهادت رسیده اند. شمار دیگری از اسرا نیز پس از آزادی از زندان های دشمن بهخاطر بیماری هایی که در زندان به آن مبتلا شده بودند، به شهادت رسیده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد