یکشنبه 22/سپتامبر/2024

مخالفان نتایناهو خواستار برکناری وی شدند

سه‌شنبه 3-ژانویه-2017

طرف های مختلف صهیونیستی طی هفته ها و ماه های اخیر خواستاربرکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند و این مساله در کمیتهوزارتی امور قانونگذاری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامهصهیونیستی “یدیعوت أحرونوت”، کمیته وزارتی امور  قانونگذاری کنست صهیونیستی اخیرا طرح ارائه شدهاز سوی “مراف میخائیلی” از نمایندگان حزب “اردوگاه صهیونیستی”برای انتخاب کاردار امور نخست وزیری به خاطر آغاز بازجویی ها از نتانیاهو توسطپلیس صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان کرده است که در سایه وجود دولت کنونی رژیمصهیونیستی و شمار زیادی از وزرایی که خود را آماده تصدی این سمت می دانند، مامنتظر مرحله طولانی از درگیری های داخلی و گرفتار شدن تل آویو در ورطه هرج و مرجسیاسی هستیم.

در همین راستا، “زئیف کام” خبرنگار پایگاه”ان آر جی” هم به نقل از یائیر لابید رئیس حزب مخالف “آینده”و وزیر دارایی سابق هم اعلام کرد که از نتانیاهو خواسته است که به پدیده تحقیقاتکیفری از خود توسط پلیس و مراجع قضایی پایان دهد.

وی خاطر نشان کرده است که پیگرد قانونی دو نخست وزیراسرائیلی به خاطر مسائل فساد باعث سخت تر شدن روند احیای اعتماد افکار عمومی بهنظام سیاسی رژیم صهیونیستی می شود و ما نباید منتظر دوره طولانی چندین ماهه برایپایان تحقیقات از نتانیاهو شویم؛ چرا که صهیونیست ها نمی توانند منتظر پایان تحقیقاتنتانیاهو همانند تحقیقات صورت گرفته درباره ایهود اولمرت نخست وزیر قبلی این رژیمباشند.

لابید تصریح کرد که این از لحاظ عقلی قابل قبول نیست کهنتانیاهو بدون برگزاری نشست های فشرده با روسای سازمان های امنیتی؛ اعم از موساد،شاباک و فرماندهان ارتش، تمام وقتش را با وکلایش سپری کند؛ چرا که وقتی یکسیاستمدار تحت تحقیق قرار می گیرد، همیشه در معرض فشار خواهد بود. وی از مراجعذیربط صهیونیستی خواست که به این مساله پایان دهند.

از سوی دیگر، اسحاق هرزوگ رئیس جریان اپوزیسیون رژیمصهیونیستی هم تاکید کرد که مراجع بازجویی باید با اختیار کامل کار خود را انجامدهند. وی همچنین خواستار برکناری نتانیاهو و انتخاب جایگزین برای وی به خاطر شکستدر اداره امور دولتی در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی شد.

گفتنی است که تحقیق پلیس رژیم صهیونیستی درباره نتانیاهو وبازجویی از وی بازتاب گسترده ای در رسانه های صهیونیستی داشته است و برخی طرف هاپیش بینی می کنند که وی تحت فشار مخالفانش مجبور به کناره گیری از سمت نخست وزیریشود. در همین حال، برخی رسانه های صهیونیستی هم اعلام کرده اند که نتانیاهو روزجمعه برای دومین بار طی هفته جاری تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد