جمعه 25/اکتبر/2024

پیام های سخنگوی قسام به جامعه صهیونیستی در سخنرانی دیروز سه شنبه

چهارشنبه 19-اکتبر-2016

“#سخنرانی مرد نقابدار” هاشتاگی استکه پس از سخنرانی دیروز سه شنبه ابو عبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسامشاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به مناسبت پنجمین سالروز انجاممبادله اسرای “وفاداری به آزادگان” میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستیدر سال 2011 در پایگاه های ارتباط جمعی راه اندازی شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابو عبیدهدر این سخنرانی خود تاکید کرد که دشمن صهیونیستی همچنان از پرداخت تاوان مبادلهاسرای جدید شانه خالی می کند، اما «عامل زمان هرگز نمی تواند به نفع این رژیم باشد»و اگر چنین فکری می کند، سخت در اشتباه است.

سخنگوی نقابدار حماس در این سخنرانی خود همچنینتصریح کرد که «دشمن صهیونیستی بر خلاف میل خود دیر یا زود تاوان (مبادله اسرا) را پرداختخواهد کرد» و «هر وقت ما پرده از روی واقعیت هایی که مقاومت نزد خود نگه داشتهاست، برداریم، جهانیان و حتی اسرا و ملت فلسطین شگفت زده خواهند شد.»

مصطفیصواف تحلیلگر مسائل سیاسی فلسطین درباره پیام های این سخنرانی اظهار داشت کهاظهارات ابو عبیده پیام های متعددی برای افکار عمومی جامعه صهیونیستی داشت که ازجمله آنها می توان به فریب افکار عمومی این جامعه توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی اشاره کرد. علاوه بر این، سخنرانی سخنگوی قسام نشان داد که اینگردان ها ناگفته های زیادی دارند که اعلام آنها باعث خشنودی اسرا و خانواده هایشانخواهد شد.

صوافدر گفتگو با خبرگزاری “خبر” فلسطین تصریح کرد که این اظهارات سعی درتشدید فشارهای جامعه صهیونیستی علیه نتانیاهو به منظور امضای مبادله اسرای جدید وپذیرش شروط مقاومت را داشت.

صوافاعلام کرد که ابو عبیده در سالروز مبادله وفاداری به آزادگان خواست این پیاماطمینان بخش را به اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی بفرستد که مساله آنهادر راس اولویت های گردان های قسام قرار دارد.

ویافزود اسارت نظامیان صهیونیست در دست قسام ضامن آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیاست و دشمن صهیونیستی در قرارداد مبادله بعدی مجبور به پذیرش شروط مقاومت خواهدشد.

اینتحلیلگر فلسطینی اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس تمام تلاش خود را به کار می گیردتا هر از چند گاهی پیام هایی برای افکار عمومی جامعه صهیونیستی ارسال کند و توجهافکار عمومی از مساله اسرا را منحرف کند. وی ابراز امیدواری کرد که طی روزهایآینده خبرهای خوشی از مذاکره غیر مستقیم برای امضای قرارداد مبادله اسرای جدیدمنتشر شود.

از سویدیگر، مامون ابو عامر کارشناس مسائل صهیونیستی اعلام کرد که ابو عبیده در سخنرانیخود دست بر روی برخی مسائل مهم و مفاهیم واقعی گذاشت و نشان داد که حماس برگ هایبرنده قوی در بازی مذاکره بر سر مبادله اسرا در اختیار دارد.

ابوعامر هم تاکید کرد که امضای قرارداد مبادله اسرای جدید به واقعیتی حتمی برای گردانهای قسام تبدیل شده است و بر خلاف تصور دولت صهیونیستی، این مساله خیال پردازینیست.

ویافزود گردان های قسام ناگفته هایی دارد که تاکنون پرده از روی آنها بر نداشته استو از جمله آنها می توان به اجساد نظامیان صهیونیستی اشاره کرد که باعث تقویت موضعحماس در قراردادهای مبادله بعدی با رژیم صهیونیستی می شود.

ابوعامر همچنین اعلام کرد که گردان های قسام هیچ گونه اطلاعاتی را درباره نظامیاناسیر صهیونیستی فاش نمی کند؛ مگر اینکه طرف صهیونیستی بهایی را که رهبران سیاسیحماس مشخص می کنند، پرداخت کند. البته وی احتمال امضای قرارداد جدید مبادله اسرادر روزهای آینده را بعید دانست و در عین حال گفت که انتظار می رود در آیندهگفتگوها درباره این مساله ادامه یابد؛ چرا که دشمن صهیونیستی چشم امید به عقب نشینیقسام از موضع خود دوخته بود، اما اوضاع بر خلاف میل آن رقم خورد و انتظاراتشبرآورده نشد.

لینک کوتاه:

کپی شد