یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اسرائیل بار دیگر کمال خطیب را از ورود به قدس و مسجد الاقصی منع کرد

سه‌شنبه 15-آگوست-2017

مراجع اسرائیلی امروز سه شنبه شیخکمال الخطیب نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 را از ورود به قدس ومسجد مبارک الاقصی تا پایان ماه اکتبر آتی منع کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،شیخ کمال خطیب در گفت و گوی تلفنی با “الجزیره نت” تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از 3 سالپیش هر 3 یا 6 ماه یک بار مرا به بهانه های واهی از ورود به مسجد مبارک الاقصی منعمی کند.

وی خاطرنشان ساخت: « دشمن صهیونیستیمدعی است که من امنیت صهیونیست ها و رژیم اشغالگر قدس به خطر انداخته ام.»

ویتصریح کرد که هدف رژیم صهیونیستی از این اقدامات محدود کردن فعالیت های جنبشاسلامی در زمینه رسوا سازی سیاست ها و تجاوزات نژاد پرستانه این رژیم علیه قدس ومسجد الاقصی است. 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که نیروی ویژه پلیس رژیم صهیونیستی بامداد امروز به منزل شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 در شهر ام الفحم یورش برده و او را به اسارت گرفتند.

منابع محلی گزارش دادند: شمار زیادی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شهر ام الفحم یورش برده و پس از حمله به منزل شیخ رائد صلاح و به هم ریختن اثاثیه های آن، او را به اسارت گرفته و به منظور تحقیق و بازجویی به شاباک تحویل دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ویژه پلیس پس از حمله به منزل شیخ رائد صلاح در شهر ام الفحم او را بازداشت کرده و به اتهام ترویج خشونت و حمایت از فعالیت های جنبش اسلامی که اخیرا ممنوع الفعالیت شده است، مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از حوادث و درگیری های اخیر در مسجد الاقصی هجمه گسترده ای را علیه شیخ صلاح به راه انداخته و او را به ترویج خشونت و تشویق فلسطینیان به مقابله با صهیونیست ها در مسجد الاقصی متهم کرده بود.

شیخ رائد صلاح تاکنون بارها به اسارت دشمن صهیونیستی درآمده است که آخرین بار آن در ماه می سال گذشته بود. او 9 ماه به اتهام به اصطلاح ترویج خشونت در خطبه وادی الجوز حبس شد و در ژانویه سال جاری آزاد شد.

رژیم صهیونیستی تاکنون بارها درصدد ترور این شخصیت برجسته فلسطینی برآمده است، اما هرگز موفق به این کار نشده است.

لینک کوتاه:

کپی شد