دوشنبه 23/سپتامبر/2024

خاخام اسرائیلی: درخت کریسمس بت پرستی و شرک است!!

جمعه 23-دسامبر-2016

“العاد دوکوف” خاخام اسرائیلی با صدور فتوای جدید اعلام کرد که درخت کریسمس یک نوع بت پرستی و شرک است و نباید از آن استفاده کرد. 
به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دوکوف فتوای خود را درسایت عبری زبان “سروگیم” در پاسخ به سوال یکی از کاربران مطرح کرد.

دوکوف در این فتوا خوردن و آشامیدن دانشجویان یهودی در سالن هایغذاخوری خانه دانشجو در بنیاد مهندسی کاربردی “تخنیون” را به بهانه اینکه “ذکر نام خداوند در مکانی که در آن بت وجوددارد صحیح نیست” حرام خواند.

وی مدعی شد کهدرخت کریسمس صرفا یک نماد دینی مسیحی دشمن یهودیان نیست، بلکه بت پرستی و شرک است.   

این خاخامیهودی علاوه بر صدور این فتوا، حلقه زدن دانشجویان یهودی در اطراف این درخت بهمنظور جلوگیری از تردد افراد از محل قرار گرفتن آن را یک فریضه خواند و مدعی شد کهتردد در این مکان به مثابه بت پرستی است.  

وی گفت که یکی دیگر از دلایل اعتراضش به خاطر آن است که این درخت صرفا “نماد یهود ستیزی” است و “یک نماد دینی مسیحی در مخالفت با یهود” است.

وی این پرسش رامطرح کرد:« آیا عاقلانه است برای نیل به آزادی اعلام بداریم که قدس به ملت اسرائیل تعلق ندارد،همان اتفاقی که در یونسکو رخ داد.»

وی با ادعایاینکه “ملت یهود که به تنهایی پایداری کرده است، همان ملتی است که توانست هویتاصیل خود را حفظ کند” نژاد پرستانه خواندن اظهاراتش را رد کرد.


برخی کاربران یهودی اظهارات این خاخام را به سخریه گرفته و این پرسش را مطرح کردند که«چراباید یک خاخام یهودی در بنیاد آموزشی مهندسی حضور داشته باشد؟ آیا سازمان ناسا در آمریکا هم خاخامدارد؟»

دوکوف از شاگردانشخواست تا برای اطمینان یافتن از نحوه “شکل گیری عید مسیح” و نحوه “ریختهشدن خون یهودیان به دست مسیحیان” به ویکی پدیا مراجعه کنند.
وی ادامه داد که از مدیریت “تخنیون” انتظار می رفت که مانع از قراردادن این درخت میشد، به هر حال این اقدام به مثابه آزادی عبادت نیست.

وی مدعی شد:« اسرائیلتنها کشور یهودی در جهان است، از این رو باید نقش راهنما را برای دیگران ایفاکند، نباید ایده ها و افکار و اندیشه های عیب و ایراد دار را نشر و ترویج کند.»
  

از سوی دیگر، یوسف جبارین نماینده عرب کنست اسرائیل از لیست عربی مشترک باارسال نامه ای به رئیس این بنیاد گفت:« اظهارات خاخام دوکوف به مثابه دامن زدنبه نژاد پرستی است، این امر با تمامی قوانین مغایرت دارد و باید او را به خاطر ایناظهارات بازخواست کرد، زیرا او به شهروندان عرب ؛ به ویژه دانشجویان عرب در این بنیاد اهانت می کند.»

لینک کوتاه:

کپی شد