پنج شنبه 24/اکتبر/2024

تاکید جهاد اسلامی در سالروز تاسیس خود: فلسطین اسرائیل نخواهد شد

یکشنبه 2-اکتبر-2016

یکی ازرهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین “اسرائیل”نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی زبان تفاهم و امضای توافقنامه رانمی فهمد و جز در سایه همان ابزارهایی که آنرا مجبور به خروج از نوار غزه کرد، ازاراضی اشغالی فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد.

بهگزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد مدلل در جریان مراسم گرامی داشت بیست و نهمینسالروز تاسیس جنبش جهاد و نخستین سالگرد انتفاضه قدس با نام “دوران فلسطین ومقاومت” که با حضور رهبران این جنبش و نمایندگان دیگر گروه های فلسطینیبرگزار شد، خاطر نشان کرد که «قهرمانان سنگ و چاقو، با انتفاضه خود حماسه ای واقعیرا رقم زدند و این حماسه لرزه بر اندام مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل انداخت و عمقراهبردی این رژیم را در معرض خطر قرار داد.»

ویافزود اراده ملت فلسطین هرگز نمی شکند و خون شهدا و رهبران تنها باعث ایستادگی واقتدار بیشتر ملت فلسطین و زمینه ساز آغاز مرحله جدید انقلاب این ملت خواهد شد.

مدللتصریح کرد که عملیات های یهودی سازی رژیم صهیونیستی در کنار تلاش های آن برایتقسیم زمانی و مکانی مسجد مبارک الاقصی ادامه دارد و از همین رو، ما راهی جزمقاومت که برگ برنده ای قوی در دست فلسطینیان است، نداریم.

ویافزود مذاکرات با رژیم صهیونیستی، زمینه لازم برای رژیم صهیونیستی را فراهم کرد تادر کمال امنیت و آرامش به پایتخت های کشورهای عربی رفت و آمد کند. این رهبر جهاداسلامی خواستار توقف این روند و ساماندهی به اوضاع داخلی فلسطین و به ویژه اصلاحساختار سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” شد و گفت تداوم شکاف داخلی تنهابه نفع رژیم صهیونیستی است.

مدللضمن درخواست از امت عربی و اسلامی برای حمایت از ایستادگی ملت فلسطین در برابردشمن صهیونیستی و طرح های بی وقفه آن، بر لزوم اعمال فشار برای لغو محاصره بیش از10 ساله رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه و کمک رسانی به فلسطینیان ساکن این منطقهتاکید کرد.

از سویدیگر، شیخ بسام سعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در این مراسم تاکید کرد کهانتفاضه بهترین راه برای نجات از آثار توافقنامه مخرب اسلو و تصحیح مسیر مبارزاتملت فلسطین و وحدت ملی در راستای تدوین برنامه مشترک برای گروه های مقاومت است ومی تواند بار دیگر مساله فلسطین را در کانون توجهات جهان عرب و اسلام قرار دهد.

سعدیخواستار توافق اقشار مختلف ملت و گروه های فلسطینی بر روی برنامه ملی مبتنی برمقاومت به منظور اخراج اشغالگران صهیونیست و برچیدن شهرک های صهیونیستی و پایاندادن به شکاف داخلی شد و بر مشروعیت مبارزات اسرای فلسطینی دربند زندان هایصهیونیستی تاکید کرد و گفت مقاومت از هیچ تلاشی برای آزادی این اسرا فروگذارنخواهد کرد.

لازمبه ذکر است که هزاران نفر از شهروندان فلسطینی ساکن باریکه غزه ظهر امروز یکشنبهدر راهپیمایی باشکوهی که جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سالروز تاسیس خود و در نخستینسالگرد انتفاضه قدس خواستار برگزاری آن شده بود، شرکت کردند و بر پایبندی بهراهکار مقاومت برای اخراج اشغالگران “اسرائیلی” تاکید نمودند.

لینک کوتاه:

کپی شد