چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

تلاش برخی شخصیت های صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف رقیب برای نتانیاهو

پنج‌شنبه 22-سپتامبر-2016

برخی شخصیت های صهیونیستی سعی در تشکیل ائتلاف “چپگرا ـ میانهرو”ی جدید برای رقابت با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رادارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستیهاآرتص، ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و زیپی لیونی رئیسحزب “جنبش” و وزیر خارجه و جنگ سابق این رژیم در حاشیه مشارکت در برنامههای ترتیب داده شده توسط بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا با هم دیدار کردند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که در این دیدار سناریوهای سیاسی مختلفمورد بررسی قرار گرفت و لیونی اخیرا طرحی را برای ایجاد وحدت میان تمامی احزابچپگرا و میانه رو و ادغام آنها در یک ائتلاف و برگزاری انتخابات داخلی آزادانهبرای انتخاب رئیس آن ارائه کرده است.

اما هاآرتص اعلام کرد که یائیر لابید رئیس حزب “آینده”رژیم صهیونیستی که بر اساس نظرسنجی ها، در صورت شرکت در این ائتلاف جدید ریاستبزرگترین حزب میانه رو ـ چپگرا را در اختیار خواهد گرفت، اخیرا اعلام کرده بود کهوارد این بازی نمی شود.

در همین راستا، گزارش های مراجع صهیونیستی حاکی از این است که ایهودباراک وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در حال حاضر پویش ویژه ای را برای تضعیف جایگاهنتانیاهو به راه انداخته است.

گزارش های مطبوعاتی حاکی از این است که باراک در انتخابات پارلمانیآتی سعی در بازگشت به عرصه سیاسی را دارد، اما روابط وی و لیونی در گذشته خوبنبوده است.

لینک کوتاه:

کپی شد