شنبه 21/سپتامبر/2024

ابومرزوق: لازمه تحقق آشتی ملی، اجرای بندهای توافقات گذشته است

چهارشنبه 12-آوریل-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس”تاکید کرد که برای تحقق آشتی ملی هیچ نیازی به برگزاری دیدارهای بیشتر با جنبش فتحنیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسی ابومرزوق امروزچهارشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که کمیته مرکزی جنبش فتح شرایط تحقق آشتیملی را خوب می داند و برای سفر به غزه نیز نیازی به کسب اجازه از کسی نیست زیرااعضای این جنبش به راحتی و آزادانه به هر کجای فلسطین که بخواهند می روند.

ابومرزوق افزود که تهدید کردن کاملا بیهوده است و لازمهتحقق آشتی ملی، اجرای بندهای توافقنامه های به امضا رسیده با جنبش فتح و عمل کردندولت توافق ملی به تمامی تعهدات خود در قبال نوار غزه و پایان دادن به هرگونهتبعیض در مورد آن است که آخرین مورد آن کاهش 30 درصدی حقوق کارمندان نوار غزه بود.

وی در رابطه با درخواست محمود عباس برای لغو کمیته اداری،ضمن تاکید بر اهمیت این کمیته که در پرتو عدم مسئولیت پذیری دولت توافق ملی درقبال غزه تشکیل شد، تصریح کرد که به محض اینکه دولت رامی حمد الله به مسئولیت هایخود در قبال نوار غزه عمل کند، این کمیته منحل خواهد شد.

این عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام مخالفت با تشکیل نشستشورای ملی فلسطین در رام الله تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی و در پرتو عدم حضور طرفهای زیادی در این نشست، تاکید کرد که تمامی گروه های عضو کمیته اجرایی و اعضای آنو هیات شورای ملی در نشستی در بیروت توافق کردند که نشست شورای ملی فلسطین بامشارکت تمامی طرف ها و در خارج از فلسطین برگزار شود.

ابومرزوق خاطر نشان کرد که کشورهای زیادی پیشنهاد میزبانینشست شورای ملی فلسطین را داده اند. او از ابو مازن خواست درصدد برگزاری این نشستدر خارج از فلسطین باشد.

اردوگاه عین الحلوه

این عضو دفتر سیاسی حماس ضمن تاکید بر مخالفت قاطع جنبشمتبوعش با هرگونه درگیری مسلحانه در اردوگاه عین الحلوه، خواستار گفتگو و مذاکرهبرای پایان دادن به درگیری ها و خونریزی ها در این اردوگاه شد.

موسی ابومرزوق تصریح کرد که تمام تلاش حماس برای فعالیتمشترک گروه های فلسطینی در اردوگاه عین الحلوه و بازگشت امنیت و  آرامش به آن از طریق اجماع ملی تمامی گروه هایفلسطینی است.

ابومرزوق افزود که ما به طور شبانه روزی تلاش می کنیم تا ازاین بحران و مشکل عبور کنیم.

لینک کوتاه:

کپی شد