یکشنبه 22/سپتامبر/2024

واکنش گروه های فلسطینی به علمیات استشهادی قدس

شنبه 17-ژوئن-2017

گروه های فلسطینی عملیات استشهادی روز گذشته در قدس که بههلاکت یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن 5 نظامی دیگر منجر شد، را تبریک گفتند. 3 جوانفلسطینی مجری این عملیات قهرمانانه هم به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادترسیدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قاسم سخنگوی جنبشحماس تاکید کرد که عملیات شهادت طلبانه قدس دلیلی بر تداوم انتفاضه قدس و خیزش ملتفلسطین علیه دشمن صهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد که شهادت این 3 جوان فلسطینی بار دیگرنشان داد که دشمن صهیونیستی چهره حقیقی تروریسم است و ملت فلسطین از سرزمین ومقدسات خود دفاع می کند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی هم تصریح کرد که خون شهدایفلسطینی مقابل دروازه های مسجد الاقصی پیام واضحی است مبنی بر اینکه انتفاضه ادامهدارد و ملت فلسطین هرگز تسلیم نمی شود.

داود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جهاد اسلامی اظهار داشتکه خون شهدای عملیات دیروز دامان دشمن صهیونیستی را خواهد گرفت و این عملیات ثابتکرد که قدس سرزمین جهاد و مقاومت است و عزم و اراده ملت فلسطین تحت هیچ شرایطی وبه رغم تمامی جنایت های دشمن هرگز تضعیف نخواهد شد.

همچنین جنبش آزادگان فلسطین نیز عملیات قدس را پایبندی ملتفلسطین به مقاومت و مبارزه علیه دشمن صهیونیستی و واکنشی کاملا طبیعی به جنایت هایاین رژیم دانست.

این جنبش تاکید کرد که عملیات استشهادی قدس حامل این پیامبود که جهاد و مقاومت در درون فلسطینیان ریشه دوانده است و به رغم تجاوزات و جنایتهای دشمن صهیونیستی و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با این رژیم، هرگز متوقف نمیشود و همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، جنبش مجاهدین هم در بیانیه ای تصریح کرد کهاجرای عملیات شهادت طلبانه قدس در این برهه زمانی نشان می دهد که آزادی ملت فلسطینتنها از طریق انتفاضه و مقاومت ممکن خواهد بود.

این جنبش ادامه مذاکرات بی نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی راگزینه ای باطل و مردود خواند.

در همین راستا، گردان های شهید ابو علی مصطفی شاخه نظامیجبهه خلق نیز این عملیات را پاسخی طبیعی به جنایت های دشمن و پیامی به سران اینرژیم دانست بدین مفهوم که انتفاضه با شیوه های مختلفی ادامه خواهد داشت.

جبهه مبارزات ملی فلسطین هم ضمن تبریک این عملیات، تصریحکرد که انتفاضه تا آزاد سازی سرزمین و مقدسات فلسطین ادامه دارد.

این جبهه عموم ملت فلسطین در کرانه باختری را به گسترشدامنه انتفاضه قدس فراخواند.

گفتنی است که در عملیات استشهادی روز گذشته در قدس 3 جوانفلسطینی به شهادت رسیده و یک نظامی اسرائیلی کشته شده و 5 نظامی دیگر هم زخمیشدند.

لینک کوتاه:

کپی شد