پنج شنبه 24/اکتبر/2024

ترامپ قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت

پنج‌شنبه 27-آوریل-2017

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر ماه مه آینده اش به تل آویو، رسما شهر اشغالیقدس را به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوتأحرونوت، دونالد ترامپ در جریان سفر، کل شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیمصهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت، اما وعده خود در جریان تبلیغات انتخاباتی مبنی برانتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را عملی نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه یدیعوت، ترامپ در جریان سفر ماه مه آینده به تل آویو، قدسیکپارچه را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت و انتظار می رودکه حمایت خود از تشکیل کشور فلسطین در کنار “اسرائیل” در راستای پیشبرد”طرح صلح منطقه ای” را هم اعلام کند.

این در حالی است که آمریکا از زمان اشغال اراضی فلسطینی در سال 1948 سیاستمشخصی را در پیش گرفته است و به موجب آن حاکمیت هیچ طرفی بر هیچ بخشی از قدس را بهرسمیت نشناخته است.

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتیبارها وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس راداد که این مساله با اعتراضات گسترده فلسطینیان مواجه شد.

روزنامه یدیعوت همچنین گزارش داده بود که قرار است هیات 25 نفره از مسئولانآمریکایی روز پنجشنبه وارد تل آویو شوند تا مقدمات سفر ترامپ به فلسطین اشغالیرا  فراهم کنند.

ترامپ در جریان این سفر سرزده 36 ساعته به تل آویو و رام الله سفر خواهد کرد وایوانکا دختر و جرد کوشنر دامادش نیز او را در این سفر همراهی خواهند کرد.

احتمال می رود که ترامپ همچنین به اردن و عربستان سعودی هم سفر کند. این درحالی است که وی هفته آینده در کاخ سفید میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردانفلسطین خواهد بود تا مقدمات دیدار احتمالی بنیامین نتانیاهو و مقامات تعدادی ازکشورهای عربی زیر نظر خودش را فراهم سازد.

از سوی دیگر، دیوید فریدمن سفیر جدید آمریکا در “اسرائیل” نیز درتاریخ 15 مه آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا اعتبارنامه خود را به رئووینریولین رئیس رژیم صهیونیستی تقدیم کند.

لینک کوتاه:

کپی شد