جمعه 20/سپتامبر/2024

سفیر ایران: اشغالگری اسرائیل موجب گسترش تنش در خاورمیانه شده است

شنبه 22-اکتبر-2016

نمایندهدائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: رژیم صهیونیستی با نقض حقوقبین‌الملل و حقوق بشر عامدانه به بی‌ثباتی در منطقه دامن می‌زند که پیامدهای بسیاروخیمی برای صلح و امنیت در خاورمیانه و فراتر از آن خواهد داشت.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری فارس، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائمجمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز چهارشنبه در جلسه بحثعمومی شورای امنیت در مورد خاورمیانه و فلسطین سخنرانی کرد.

وی اظهارداشت: امروز وضعیت فلسطین نیازمند توجه و اقدام عاجل بین‌المللی است. اشغالگری بهطرز وحشیانه‌ای ادامه دارد که موجب رنج فراوان مردم فلسطین و گسترش تنش درخاورمیانه شده است. رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر و حقوقانساندوستانه بین‌المللی عامدانه به بی ثباتی در منطقه دامن می‌زند که اینپیامدهای بسیار وخیمی برای صلح و امنیت در خاورمیانه و فراتر از خاورمیانه خواهدداشت.

خوشرو گفت:نقض نظام‌مند حقوق بین‌الملل و حقوق فلسطینیان شامل تخریب خانه‌ها، کوچ دادناجباری غیرنظامیان فلسطینی، دستگیری فلسطینیان از جمله کودکان، اعمال بی وقفهخشونت ترور و اقدامات تحریک آمیز گردهمایی افراطی علیه امکان مقدس مسلمانان بویژهمسجد الاقصی در شرق بیت المقدس به صورت بی محابا ادامه دارد. این اقدامات و نیزادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی که نه تنها بر خلاف کنوانسیون چهارم ژنو کهبنابه نظر دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان جنایات جنگی از آن یاد شده است باردیگر موید این واقعیت است که رژیم صهیونیستی هیچ علاقه‌ای به برقراری صلح نداشته ومشارکت این رژیم در به اصطلاح فرایند صلح تلاشی برای پنهان کردن سیاست‌هایتجاوزگرانه این رژیم است.

سفیر ایرانافزود: ادامه محاصره غیرقانونی غزه پیامدهای انسانی جدی و فاجعه باری به همراهخواهد داشت. 

لینک کوتاه:

کپی شد