دوشنبه 23/سپتامبر/2024

گرامیداشت اولین سالگرد دپیلمات ایرانی حامی مقاومت فلسطین

چهارشنبه 28-سپتامبر-2016

اولین سالگرد شهادت دیپلمات ایرانی حامی مقاومت “دکترغضنفر رکن آبادی” سه شنبه 6 مهر 1395 با حضور خانواده ایشان، مقامات وزارتامورخارجه ایران، هیاتی از دفتر حماس، سازمان حج و زیارت و نمایندگان و سفرا درحوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این مراسم صلاح زواویسفیر فلسطین در ایران با ابراز تاسف شدید و غم از دست دادن این دیپلمات ایرانیگفت: غم و اندوه ما به علت فراغتان و از دست دادن نقش ویژه شما در خدمت به اسلام وفلسطین چه در سیاست و روابط دیپلماتیک و چه در مبارزه با رژیم صهیونیستی بسیارمحسوس است.

صلاح زواوی راز آزادی فلسطین و پیروزی مسلمانان را وحدتخواند و گفت: باید متحد شویم و هوا و هوس شخصی خود را کنار بگذاریم و با شعارایستادگی و وحدت به سوی دشمن صهیونیستی برویم تا فلسطین آزاد گردد.

سفیر فلسطین در پایان گفت: دعوت همیشگی ما کنار گذاشتن وزدودن اختلافات بین کشورهای اسلامی است چرا که این اختلافات فقط به سود دشمنصهیونیستی و نقشه آن برای از بین بردن جهان اسلام است.

در ادامه حسین امیر عبدالهیان دبیر کل حمایت از انتفاضه ملتفلسطین با تبیین شخصیت شهید رکن آبادی گفت: ایشان سفیر ایران در کشور لبنان بودنداما خروجی کار ایشان اثبات می کند که ایشان در ظرفیت یک وزیر خارجه عمل میکردند وبه همه موضوعات بین المللی اشراف داشتند.

گفتنی است در این مراسم، هیاتی از دفتر حماس در تهران، دکترجابری انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران، حسین شیخ اسلام مشاور وزیر امور خارجه،حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه ایران، حجة الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ، سعیداوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از علاقمندان آن مرحوم حضور داشتند.

لینک کوتاه:

کپی شد