یکشنبه 27/اکتبر/2024

بازرس اسرائیل: ارتش برای جنگ غزه و مقابله‌ با تونل ها آمادگی‌ نداشت

چهارشنبه 1-مارس-2017

گزارش بازرس رژیم صهیونیستی پیرامون جنگ 51 روزه در غزه درتابستان سال 2014، مسئولان امنیتی، نظامی و سیاسی این رژیم را به شدت مورد حمله وانتقاد قرار داده و آن ها را به شکست در این جنگ متهم کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گزارش که روز گذشتهمنتشر شد، پرده از شکست ها و ناکامی های ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر در غزهبرداشته و اذعان کرد که ارتش به هیچ وجه برای جنگ آمادگی نداشت و در مقابله باتونل های مقاومت در غزه کاملا شکست خورد.

در این گزارش آمده است که ارتش بدون اینکه آموزشی برای شیوهمقابله با تونل های مقاومت ببیند و از ابزارها و امکانات لازم و مناسب برای نابودیآن ها برخوردار باشد، جنگ علیه غزه را آغاز کرد.

بازرس رژیم صهیونیستی در گزارش خود تاکید کرد که سرویس هایاطلاعاتی رژیم صهیونیستی اطلاعاتی بسیار سطحی و ابتدایی در مورد تونل های غزهداشتند به همین خاطر ارتش متحمل چنین شکست بزرگی شد و شمار زیادی از اسرائیلی هادر این جنگ کشته یا زخمی شدند.

بازرس رژیم صهیونیستی همچنین سازمان امنیت عمومی اسرائیل”شاباک” و “امان” را به شکست در جنگ 51 روزه غزه متهم کرد وافزود که تونل های کشف شده حماس که به داخل اراضی اشغالی امتداد یافته بودند، تنهانیمی از تونل های حفر شده حماس بود، کاملا بر عکس آنچه که مسئولان سیاسی و مقاماتارتش ادعا می کردند که تمامی تونل های حماس را کشف و نابود کرده اند.

این گزارش همچنین بنی گانتس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش،آویو کوخاوی رئیس سابق سازمان اطلاعات و یورام کوهین رئیس سابق شاباک را به بادانتقاد گرفته و تاکید می کند که کابینه دولت رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعی از تهدید وخطر تونل های غزه نداشته است.

بازرس رژیم صهیونیستی آورده است که کابینه دولت رژیمصهیونیستی اوضاع انسانی حاکم بر باریکه غزه قبل از آغاز جنگ را بررسی نکرده بود،به رغم اینکه سازمان های امنیتی اسرائیل نسبت به عواقب و پیامدهای وخیم جنگ علیهغزه به سبب اوضاع  انسانی و تاثیرات وپیامدهای این وضعیت بر اسرائیل هشدار داده بود.

لازم به ذکر است که پس از انتشار گزارش بازرس رژیمصهیونیستی، اسحاق هرزوگ رئیس جریان اپوزیسیون اسرائیل خواستار استعفای فوریبنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شد.

لینک کوتاه:

کپی شد