شنبه 21/سپتامبر/2024

مشعل: دستان پشت پرده و دخالت های خارجی سد راه آشتی ملی شده است

سه‌شنبه 13-سپتامبر-2016

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین”حماس” تاکید کرد که دستان پشت پرده و دخالت های خارجی دلیل اصلی به همخوردن فضای آشتی ملی و عدم تحقق آن است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل در گفتگو باروزنامه الوطن قطر ضمن اشاره به این مطلب، افزود که اگر فلسطینیان تنها به حال خودگذاشته شوند، با عزم و اراده ملی خود می توانند مشکلات و بحران های پیش روی خود راحل و فصل کنند.

مشعل خاطر نشان کرد که ملت فلسطین ثابت کرده که قادر است بهخوبی روابط داخلی خود را سر و سامان دهد و با اختلافات کنار بیاید و از ایناختلافات به بهترین شیوه برای مقابله با دشمن غاصب صهیونیستی استفاده کند و درپرتو ابهامات و شرایط موجود داخلی، منطقه ای و بین المللی، شاهد دودستگی واختلافات داخلی فلسطین هستیم اما عزم و اراده ملت فلسطین در نهایت بر این دودستگیچیره خواهد شد.

وی اشاره کرد  کهفلسطینیان نیز تا حدی در این زمینه مقصر هستند زیرا در تحقق 3 اولویت اصلی که تعللبه خرج داده اند که این 3 اولویت عبارتند از: پایان دادن به دودستگی و اختلافاتداخلی، تحقق آشتی ملی و دمیدن روحی تازه در نهادهای داخلی فلسطین. وی همچنین گفتکه علاوه بر این، فلسطینیان نیازمند توافق بر سر یک موضع و رویکرد و برنامه ای ملیبرای اداره نبرد با دشمن صهیونیستی هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد