یکشنبه 22/سپتامبر/2024

درگیری با نظامیان صهیونیست و اقامه نماز مغرب در دروازه های مسجد الاقصی

شنبه 15-جولای-2017

دهها نفر از شهروندان فلسطینی نماز مغرب امروز شنبه (15/7/2017) را در مقابلدروازه های مسجد مبارک الاقصی که همچنان رژیم صهیونیستی آنرا به روی نمازگزارانفلسطینی بسته است، اقامه کردند و درگیری هایی نیز میان فلسطینیان و نظامیانصهیونیستی در اطراف “باب حطه” مسجد الاقصی درگرفت که در نتیجه آن یکنظامی زن صهیونیستی زخمی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی قدس، در درگیری هایشدید باب حطه میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست یک نظامی زن صهیونیست در اثرپرتاب مواد آتش زا توسط جوانان فلسطینی زخمی شد. نظامیان صهیونیست همچنین به گروهیاز زنان حاضر در این منطقه حمله کردند.

در همین راستا، دهها نمازگزار فلسطینی که موانع صهیونیستی مانع از دسترسی آنانبه مسجد الاقصی شده بود، نماز جماعت خود را در ورودی های مسجد الاقصی و به ویژهباب العامود و راه های منتهی به مسجد الاقصی برگزار کردند.

منابع محلی همچنین از بروز درگیری در منطقه باب الاسباط و زخمی شدن تعدادی ازجوانان فلسطینی در جریان حمله نظامیان صهیونیست به آنها خبر دادند.

از سوی دیگر، شهرک سلوان در جنوب مسجد الاقصی هم شاهد درگیری های شدید میانجوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت.

علاوه بر این، عصر امروز شنبه راهپیمایی باشکوهی با مشارکت عشایر منطقه سواحرهو جبل المکبر به سمت مسجد الاقصی برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خواستار لغوتصمیم رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت ورود به مسجد الاقصی شدند.

گفتنی است که نظامیان صهیونیستی پس از عملیات شهادت طلبانه 3 جوان فلسطینی اهلشهر ام الفحم در داخل اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین در داخل مسجد الاقصی که منجربه هلاکت 2 عنصر پلیس صهیونیستی و شهادت مجریان عملیات شد، این مسجد را به روینمازگزاران مسلمان بسته و شمار زیادی از عناصر خود را در داخل بخش قدیمی قدس واطراف آن و نیز ایست بازرسی های منتهی به قدس مستقر کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد