شنبه 21/سپتامبر/2024

اعتصاب غذای وزیران آفریقای جنوبی به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی

چهارشنبه 17-می-2017

روزنامه عبری زبان هاآرتص امروزچهارشنبه فاش ساخت که تعدادی از مقامات ارشد دولت آفریقای جنوبی آغاز هفته جاری بهنشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا در زندان های اسرائیلی دست بهاعتصاب غذای یک روزه زدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خبرگزاریآناتولی ترکیه نیز ضمن اشاره به این مطلب، اعلام کرد: کمیته مبارزات برای افزایشفشارهای سیاسی و اقتصادی بر اسرائیل که یک سازمان همسو با جنبش جهانی تحریماسرائیل است، از حضور 12 وزیر و معاون وزیر در این اعتصاب غذای 24 ساعته خبر داد.
وزیر اطلاع رسانی آفریقای جنوبی در یک پیامصوتی و تصویری اعلام کرد:« اجازه بدهید تا به اسرای فلسطینی که در حال حاضر دست به اعتصابغذا زده اند، فکر کنیم، این اسرا حامل پیامی هستند، ما باید از آنان حمایت کنیم.»
جنبش جهانی تحریم اسرائیل شاخه آفریقایجنوبی که کمپین اعتصاب غذای وزیران را هدایت می کرد، اعلام کرد که “کیرلرامافوسا” معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی و عضو حزب کنگره ملی این کشور نیز به جمع اعتصاب کنندگان غذا پیوست. 
شهروندان فلسطینی پس از شنیدن خبر اعتصاب غذای وزیران آفریقای جنوبی اینپرسش را مطرح کردند که چرا مقامات و وزیران تشکیلات خودگردان فلسطین از اسرای مان درزندان های اسرائیلی حمایت نمی کنند؛ به ویژه اینکه امروز اعتصاب غذای این اسراوارد سی و یکمین روز خود شده است. 
این شهروندان از تمامی مقامات تشکیلات رام الله خواستند با تاسی از دولت آفریقای جنوبی دست به اعتصاب غذای یک روزه بزنند. 

لینک کوتاه:

کپی شد