شنبه 26/اکتبر/2024

اسارت 350 زن و دختر فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

یکشنبه 12-مارس-2017

بخش مطالعات مرکز اسرای فلسطین در گزارشی تاکید کرد که دشمنصهیونیستی روند بازداشت زنان و دختران فلسطینی را شدت بخشیده و از آغاز انتفاضه قدسدر اول اکتبر سال 2015 تاکنون 350 مرتبه اقدام به بازداشت زنان و دختران فلسطینی کردهاست و حتی افراد کم سن و سال، سالخورده و بیمار را نیز مستثنی نکرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض اشقر سخنگوی مرکزاسرای فلسطین تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به طرز قابل ملاحظه ای بازداشت زنان ودختران فلسطینی را شدت بخشیده است تا حضور آنان در جریان انتفاضه قدس را کم رنگکند و آنان را از اجرای عملیات های ضد صهیونیستی با سلاح سرد بازدارد و به منظورتحقق این هدف، دشمن صهیونیستی بارها اقدام به تیراندازی به سمت زنان فلسطینی و یابازداشت خودسرانه آنان به بهانه های پوچ و واهی کرده است.

اشقر اشاره کرد که هم اکنون 56 زن و دختر فلسطینی در زندانهای هشارون و دامون اسیر هستند که از این تعداد 40 نفر در زندان هشارون و 15 نفردر زندان دامون هستند و اسیر جیهان حشیمه نیز همچنان در بخش مراقبت های ویژه زندانرمله است. این اسیر فلسطینی که از ناحیه پا به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستیزخمی شده بود، قادر به حرکت نیست و وضعیت جسمانی و سلامت بسیار نامناسبی دارد.

در میان 56 زن و دختر اسیر فلسطینی، 12 نفر به ضرب گلولهنظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شده و وضعیت جسمانی نامناسبی دارند. نیمی از آن ها کمسن و سال هستند.

دشمن صهیونیستی به بهانه های مختلف از جمله همراه داشتنسلاح سرد اقدام به بازداشت زنان و دختران فلسطینی می کند.

مرکز اسرای فلسطین از نهادهای بین المللی مدافع حقوق زنانخواست برای دفاع از زنان فلسطینی در برابر تجاوزات و جنایت های دشمن صهیونیستیوارد عمل شوند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد