شنبه 21/سپتامبر/2024

احزاب اردنی: انتقال سفارت آمریکا به قدس، منطقه را به آتش می کشد

سه‌شنبه 24-ژانویه-2017

احزاب اردنی تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشوراز تل آویو به قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده و خواستار واکنش کشورهای عربی بهویژه اردن به عنوان وصی و سرپرست مقدسات اسلامی و مسیحی شهر قدس طبق معاهده صلح وادیعربه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احزاب اردنی در گفتگوهایتلفنی جداگانه با الرساله نت با اشاره به خطرات انتقال سفارت آمریکا به قدس، تاکیدکردند که این اقدام ممکن است سراسر منطقه را به آتش بکشاند.

در همین راستا، جبهه کار اسلامی شاخه سیاسی جماعت اخوانالمسلمین اردن این اقدام را نوعی دیوانگی خواند و گفت که انتقال سفارت به قدس ممکناست پیامدهایی ناگوار و غیر قابل کنترل در پی داشته باشد.

حزب مذکور خاطر نشان کرد که پیامدهای این اقدام خطرناکدامنگیر آمریکا و اسرائیل خواهد بود و امنیت و آرامش را در کل منطقه به خطر میاندازد.

دیگر احزاب اردنی هم هشدار دادند که هدف از هدف از ایناقدام، اشغال بخش شرقی قدس است.

حزب بعث اردن نیز تاکید کرد که قدس شهری اسلامی و عربی استو آمریکا و اسرائیل حق ندارند در مورد آن تصمیم گیری کنند.

حزب مذکور سکوت کشورهای اسلامی در قبال این اقدامتجاوزکارانه را به شدت محکوم کرد.

منیر حمارنه رئیس حزب کمونیست اردن نیز عنوان کرد کهپیامدهای این اقدام نه فقط خاورمیانه بلکه کل جهان را در بر می گیرد و بدون شکمنابع آمریکا در سرتاسر جهان را به خطر می اندازد.

از سوی دیگر، حزب الحشد اظهار داشت که انتقال سفارت آمریکابه قدس یعنی نقض تمامی معاهدات و توافقنامه های بین المللی از جمله قطعنامه تقسیمو قطعنامه 242 و جانبداری کامل آمریکا از سیاست های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستیکه یه هر شیوه ای به دنبال اشغال کامل قدس است، را ثابت می کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد