جمعه 20/سپتامبر/2024

به زودی مذاکرات دوجانبه میان قاهره و گروه های فلسطینی برگزار می شود

شنبه 31-دسامبر-2016

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اعلام کردکه قاهره به زودی میزبان گفتگوهای دو جانبه با گروه های فلسطینی خواهد بود و درنهایت گفتگوهای ملی فراگیر آغاز خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طلال ابو ظریفه در گفتگوبا الرساله نت تصریح کرد که این دیدارها که پس از اعیاد سال نوی میلادی آغاز خواهدشد و در جریان آنها ساز و کاری برای اجرای توافق آشتی ملی امضا شده در قاهره درسال 2011 اتخاذ خواهد شد.

وی افزود:«در صورت پایان شکاف داخلی، می توانیم بر رویپرونده های دیگر مانند شورای ملی و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین توافقکنیم.»

ابو ظریفه اعلام نمود که بهترین راهکار پایان شکاف داخلیبرگزاری گفتگوی ملی با نظارت مصر و مشارکت تمامی گروه های فلسطینی برای تحقق فضایمثبت به منظور خروج از وضعیت کنونی است.

وی برگزاری گفتگوهای ملی را اولویت دانست و هدف از آنراتوافق بر روی تمامی پرونده های ملی اعلام کرد و گفت: طرف های فلسطینی باید بر رویبرنامه های سیاسی و ملی، مسائل مالی، صندوق قومیتی و بررسی دقیق عضویت در بخش هایتشکیلاتی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” ضروری است.

گفتنی است که هیاتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی”حماس” به ریاست موسی ابو مرزوق طی روزهای اخیر به مصر سفر کرده و بامسئولان سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفتگو کرده بودند. مصر قبلا هم میزبانتعدادی از کنفرانس های مرتبط با مساله فلسطین بود که آخرین مورد از آنها کنفرانسفعالان رسانه ای بود. قاهره همچنین کمیته ای از بازرگانان را مسئول بررسی بحرانهای غزه با همکاری کمیته اقتصادی از نوار غزه کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد