یکشنبه 27/اکتبر/2024

حماس: تصمیم دولت حمد الله درباره کارمندان غزه کافی نیست

شنبه 26-آگوست-2017

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که تصمیم دولت رامی حمدالله نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که با تداوم فعالیت کارمندان دولتی دروزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش در غزه موافقت کرده بود، ناکافی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فوزی برهوم با اشاره به موافقت اخیر دولترام الله با تداوم فعالیت کارمندان وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش در غزه،در مقایسه با تبعات و پیامدهای مجازات های اتخاذ شده از سوی محمود عباس رئیستشکیلات خودگردان فلسطین کافی نیست.

برهوم تصریح کرد که تصمیمات عباس علیه نوار غزه فاجعه انسانی در تمامی بخش هایزندگی کارمندان دولتی در غزه به دنبال داشت و باید تمامی این تصمیمات اتخاذ شدهعلیه غزه و در راس آنها، تصمیمات مربوط به بخش های بهداشت و برق و نیز کارمندانلغو شوند و نه اینکه تبعات تاسف بار آنها کاهش پیدا کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تحت فشار اعتراضات گسترده کارمندان و محافل فلسطینی وخارجی، از تصمیم خود برای بازنشستگی پیش از موعد کارمندان دو وزارتخانه بهداشت وآموزش و پرورش در باریکه غزه عقب نشینی کرد و با تداوم فعالیت آنها موافقت کرد.

رامی حمد الله نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان در مراسم افتتاح برخی بخش هایبیمارستان دولتی الخلیل اعلام کرد که «ما در دولت با موافقت محمود عباس تصمیمگرفتیم که صرفنظر از موضع حماس، به کارمندان دو وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورشکه مدتی قبل آنها را بازنشسته کرده بودیم، اجازه تداوم فعالیت و خدمت را بدهیم.» 

لینک کوتاه:

کپی شد