یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اردن: کارکنان سفارت اسرائیل تا محاکمه قاتل نباید به امان بازگردند

یکشنبه 13-آگوست-2017

یک مسئول دولتی اردنی اظهار داشت که این کشور خواستار تعویقبازگشت کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی به امان شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه خبری”خبرنی”، اردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به خاطراستقبال گرم از نیروی امنیتی سفارت این رژیم که دو شهروند اردنی را به قتل رساندهبود، به شدت مورد انتقاد قرار داده و این مساله موجب تشدید تنش میان دو طرف شد.

منبع مذکور تصریح کرد که اردن در پی ادامه تنش و اختلافاتبر سر موضوع حادثه سفارت اسرائیل خواستار تعویق زمان بازگشت کارکنان سفارت اینرژیم به امان شده است.

رسانه های صهیونیستی نیز در واکنش به این درخواست اردنتاکید کردند که امان می خواهد ببیند اسرائیل به تعهدات خود عمل خواهد کرد یا نه واینکه تحقیقات در مورد این حادثه را انجام می هد.

 در همین راستا،روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک مسئول بلندپایه اسرائیلی اظهار داشت کهدولت اردن روز چهارشنبه گذشته پیامی رسمی به دولت رژیم صهیونیستی ارسال کرده وتشریح کرد که تا قبل از ارائه ضمانت های جدی در رابطه با تحقیق و بازجویی از قاتلشهروندان اردنی و محاکمه او، به کارکنان سفارت این رژیم اجازه بازگشت به امان رانخواهد داد.

لازم به ذکر است که در حادثه سفارت اسرائیل در امان کهاواخر ماه گذشته به وقوع پیوست، یکی از نیروهای امنیتی سفارت اسرائیل دو شهروندفلسطینی از جمله یک نوجوان 17 ساله و یک پزشک را به ضرب گلوله به قتل رساند.اسرائیل بلافاصله این نیروی امنیتی را همراه با دیگر اعضای سفارت به تل آویوبازگرداند و فرد قاتل به جای اینکه محاکمه شود در فرودگاه با استقبال گرم مقاماترژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو مواجه شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد