شنبه 21/سپتامبر/2024

تاکید فتح بر پایبندی به راهکار سازش / شورای ملی تشکیل جلسه می دهد

یکشنبه 4-دسامبر-2016

کنگره هفتم جنبش فتح بار دیگر بر پایبندی این جنبش به راهکار سازش ومذاکرات با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و تصمیم به گسترش روابط با طرف صهیونیستیگرفت و بر لزوم تشکیل جلسه شورای ملی فلسطین تا 3 ماه آینده تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش فتح در بیانیه پایانی کنگرههفتم خود که “محمود ابو الهیجا” سخنگوی این جنبش آنرا قرائت کرد، برراهبرد این جنبش و سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” مبنی بر گسترش کانالهای گفتگو و ارتباط با طرف های مختلف جامعه صهیونیستی در راستای کمک به تحقق پروژهملی و تقویت فرصت های تحقق صلح عادلانه مبتنی بر مشروعیت بین المللی و حل عادلانهو توافقی مساله آوارگان بر اساس قطعنامه 194 سازمان ملل و مفاد طرح صلح عربی تاکیدکرد.

این کنگره همچنین بر لزوم تداوم مسیر حرکت فلسطین در سازمان ملل ازطریق بهره برداری از تمامی تلاش های بین المللی برای اجرای قطعنامه شماره (67/19)سازمان ملل مصوب سال 2012 که فلسطین را به عنوان کشور ناظر به رسمیت شناخته است وتلاش برای دستیابی به عضویت کامل تاکید کرد و خواستار تداوم تلاش ها برای عضویتکشور فلسطین در موسسات، سازمان ها، معاهدات و توافقنامه های بین المللی و جلبحمایت بیشتر کشورهای جهان از کشور فلسطین شد.

کنگره هفتم جنبش فتح همچنین ابراز امیدواری کرد که کنفرانس بینالمللی صلح تا پایان سال جاری میلادی در پاریس برگزار شود تا زمینهه پایاناشغالگری رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی و طرح صلح عربی ارائه شده درسال 2002 و نیز ساز و کار جدید بین المللی و با سقف زمانی مشخص فراهم شود.

این کنگره بر لزوم مقابله با “شکاف داخلی شوم” و پایاندادن به آن تاکید کرد و خواستار تحقق آشتی ملی به منظور تقویت وحدت ملی فلسطین شد.

در بیانیه پایانی کنگره هفتم جنبش فتح همچنین تاکید شده است که شورایملی فلسطین باید طی بازه زمانی 3 ماهه تشکیل جلسه بدهد تا زمینه فعال سازی نهادهایزیرمجموعه سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” و حفظ آنها به عنوان مرجعسیاسی و معنوی تمامی شهروندان فلسطینی در داخل و خارج فراهم شود.

این بیانیه تاکید کرده است که هیچ کشور فلسطینی بدون باریکه غزهتشکیل نخواهد شد و باید به تلاش ها برای جلب کمک ها و حمایت های طرف های عربی وبین المللی ادامه داد تا دولت بتواند برنامه های خود برای بازسازی خرابی های ناشیاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه را تکمیل کند.

 کنگره هفتم جنبش فتح همچنینبار دیگر بر پایبندی به اصول فعالیت سیاسی در سطح جهان عرب که همان عدم دخالت درامور داخلی کشورهای عربی و مقابله با هر گونه مداخله جویی در امور داخلی فلسطین وحفظ استقلال تصمیمات ملی است، تاکید کرد و به صورت غیر مستقیم از تلاش های کمیتهچهار جانبه عربی (عربستان، امارات مصر و اردن) برای برقراری آشتی میان عباس و محمددحلان رهبر برکنار شده جنبش فتح انتقاد نمود.

این کنگره بر اهمیت تحقق برنامه سازندگی ملی مبتنی بر مجموعه ای ازاصول اساسی که بر روی حق ملت فلسطین در زمینه مقاومت مشروع برای پایان دادن بهاشغالگری رژیم صهیونیستی، تعیین سرنوشت خود و اعمال حاکمیت در اراضی کشور مستقلفلسطینی به پایتختی قدس شرقی متمرکز است، تاکید کرد.

گفتنی است که کنگره هفتم جنبش فتح از روز سه شنبه گذشته با حضور 1322نفر از مجموع 1411 عضو در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله آغاز به کارکرد و اعضای این کنگره ضمن انتخاب مجدد محمود عباس به سمت ریاست جنبش فتح، اعضایکمیته مرکزی و شورای انقلابی این جنبش را هم مشخص کردند. در این کنگره 5 روزههمچنین هیات هایی از 28 کشور و نمایندگانی از احزاب و گروه های فلسطینی و در راسآنها جنبش مقاومت اسلامی “حماس” حضور داشتند و شیخ احمد الشیخ نامه”خالد مشعل” رئیس دفتر سیاسی حماس به کنگره هفتم فتح را که در آن بروحدت و مشارکت ملی تاکید شده بود، قرائت کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد