چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

قتل 3 هزار نفر از مسلمانان روهینگا به دست ارتش میانمار

دوشنبه 28-آگوست-2017

شورای روهینگای اروپا اعلام کرد که ارتش میانمار در جریان حملات 3 روز گذشتهخود علیه اقلیم اراکان در غرب میانمار، 2 الی 3 هزار مسلمان روهینگایی را به خاک وخون کشیده است.

به گذشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری میانمار، “آنتااسچوگ” سخنگوی شورای روهینگای اروپا خاطر نشان کرد که در حملات 3 روز گذشتهارتش میانمار به اقلیم اراکان در غرب این کشور، 2 الی 3 هزار مسلمان کشته شده اند.

وی خاطر نشان کرد که بر اساس اطلاعات رسیده به این شورا، حملات ارتش میانمارمنجر به آوارگی بیش از صدهزار مسلمان شده است و نزدیک به 2 هزار مسلمان در مرزهایبنگلادش سرگردان هستند.

اسچوگ تاکید کرد که تنها روستای ساوگبارا در حومه شهر راثیدوانگ در جریانحملات یکشنبه گذشته شاهد کشته شدن هزار مسلمان بود و تنها یک کودک از این جنایتجان سالم به در برده است.

سخنگوی شورای روهینگای اروپا بر لزوم تحرک فوری سازمان های بین المللی و درراس آنها سازمان ملل برای متوقف کردن این جنایت تاکید کرد.

شورای روهینگای اروپا همچنین با صدور بیانیه ای اقدامات اخیر ارتش میانمارعلیه مسلمانان روهینگا را فصل جدیدی از جنایت های ضد انسانی توصیف کرد و گفت: ارتشمیانمار از سلاح های خودکار و بالگردهای نظامی برای حمله به غیرنظامیان استفاده میکند و با استفاده از موشک اندازها، برخی روستاها را به آتش می کشد. 

لینک کوتاه:

کپی شد