جمعه 25/اکتبر/2024

همبستگی نمایندگان اسپانیایی پارلمان اروپا با اسرای فلسطینی

شنبه 8-جولای-2017

نمایندگان اسپانیایی پارلمان اروپاامروز شنبه به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی در مقابل این پارلمان تجمع کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،شرکت کنندگان در این تجمع پرچم های فلسطینی و پلاکاردهایی با مضمون آزادی اسرایفلسطینی؛ به ویژه خالده جرار نماینده پارلمان فلسطین و ختام سعافین رئیس اتحادیهکمیته های بانوان فلسطینی را در دست گرفته بودند.

تجمع کنندگان در پیامی اعلام کردند: اسرای فلسطینی دوماه پیش به منظور بهبود وضعیت بازداشت شان دست به اعتصاب غذا زدند، دولت هایاروپایی از این اعتصاب حمایت جدی به عمل نیاوردند که این امر نشانگر همسویی آنها با رژیم صهیونیستی است، این اقدام در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستیبه اقدامات سرکوبگرانه خود علیه فلسطینیان، مصادره اراضی آنان، تخریب خانههایشان، محاصره نوار غزه و قطع برق این منطقه ادامه می دهد. 
آنان خاطرنشان ساخت: نظامیان صهیونیست 
در دوم ماه جاری خالده جرار را به همراه 10 تن دیگر ربودند، حال آنکه جرار یکی از برجسته ترین نمایندگانپارلمانی مدافع حقوق حقه ملت فلسطین به شمار می رود، یکی دیگر از ربوده شدگان ختامسعافین رئیس اتحادیه کمیته های بانوان فلسطینی است.

آنان تاکید کردند که ربودن خالده جرار پس ازگذشت کمتر از یک سال از آزادی وی از زندان های اسرائیلی صورت گرفت. این بازداشت ها در چارچوب اقداماتسرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و در سایه سکوت دولت های اروپایی صورتمی گیرد. 

آنان این پرسش را مطرح کردند که دولت اسپانیا در قبال اینگونه بازداشت ها و اقدامات سرکوبگرانه چه موضعی را در قبال دولت اسرائیل اتخاذ خواهد کرد؟ 

لینک کوتاه:

کپی شد