چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

تجمع همبستگی جمعیت علمای فلسطین با مسلمانان میانمار

چهارشنبه 6-سپتامبر-2017

جمعیت علمای فلسطین و اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز چهارشنبه تجمعیاعتراضی علیه جنایت های صورت گرفته علیه اقلیت مسلمان روهینگا در برمه برگزار کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این تجمع جمعی از علما و قضات و اساتیددانشگاه به همراه تعدادی از شخصیت های برجسته و معتبر در مقر جمعیت علمای مسلماندر شهر غزه حضور داشتند.

مروان ابو راس رئیس جمعیت علمای مسلمان و رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان درغزه با قرائت بیانیه این تجمع تصریح کرد که «حوادث جاری در برمه بزرگترین جنایتقرن است و ما علمای فلسطین با خشم و ناراحتی شدید این جنایت های هولناک علیهبرادران مظلوم مان در برمه را که لرزه بر اندام انسان می اندازد، دنبال می کنیم.»

وی افزود:«ما از قلب غزه تحت محاصره، این جنایت ها را لکه ننگی بر پیشانیجامعه بین المللی نفاق زده می دانیم که با سر دادن برخی شعارها، سعی دارد خودش راحامی حقوق بشر جلوه دهد.»

ابو راس این سوال را مطرح کرد که اقدامات جنایتکاران در برمه چه فرقی بااقدامات نازی ها و فاشیست ها در اروپا دارد؟ ما تمامی طرف هایی را که نظاره گراقدامات جاری در برمه علیه مسلمانان هستند، شریک جرم می دانیم.

جمعیت علمای مسلمان فلسطین تصریح کرد که سازمان ملل متحد که کارکنان خود را ازبرمه بیرون کشیده است، باید به مسئولیت های خود عمل کند و سازمان های حقوق بشری همسیاست خود را در قبال مسلمانان تغییر دهند. این جمعیت از کشورهای جهان هم خواست کهبا بودایی های جنایتکار به عنوان جنایتکار جنگی رفتار کنند که دست به جنایت هایغیرانسانی و پاکسازی نژادی می زنند.

لینک کوتاه:

کپی شد