شنبه 21/سپتامبر/2024

تجمع و تحصن فعالان اروپایی در محکومیت جنایات اسرائیل علیه مسجد الاقصی

یکشنبه 23-جولای-2017

انجمن اروپاییان حامی قدس از شامگاه روز جمعه فعالیت ها وبرنامه هایی را به نشانه حمایت از قدس و مسجد الاقصی در بیش از 20 شهر اروپاییآغاز کرده است. این برنامه ها شامل برپایی راهپیمایی ها، تجمع، تحصن و راه اندازیکمپین هایی در شبکه های ارتباط جمعی می باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این فعالیت ها و کمپینها که از شامگاه جمعه در کشورهای آلمان، سوئد، دانمارک، هلند، نروژ، انگلیس،ایتالیا، سوئیس، ایرلند و اسپانیا آغاز شده، تا امروز ادامه خواهد داشت.

فعالان اروپایی هشتگ هایی تحت عنوان “#القدسعاصمة فلسطين، # فلسطينيو أوروبا، #فلسطينيو الخارج، #100_عام ننتصر لا ننكسر، #البوابات لا درحمایت از قدس و مسجد الاقصی و محکومیت تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنراه اندازی کرده اند.

انجمن اروپاییان حامی قدس در بیانیه ای ضمن اشاره به اهمیتویژه فعالیت های فلسطینیان مقیم اروپا، تاکید کرد که آن ها به عنوان فلسطینیانی کهدر کشورهای اروپایی مقیم هستند، نقش بارز و پیشگامی در حمایت از مقدسات فلسطین وآگاه سازی افکار عمومی در اروپا نسبت به خطرات رژیم اشغالگر و تجاوزات این رژیمعلیه مقدسات و میراث فرهنگی، تاریخی و اسلامی فلسطینیان دارند.

این انجمن هشدار داد که ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدساوضاع در اراضی اشغالی را به کلی آشفته خواهد کرد و این مساله زمینه ساز قتل وکشتار بیشتر فلسطینیان توسط رژیم غاصب و اشغالگری خواهد شد که بدون هیچگونهبازخواست و مجازاتی دست به جنایت علیه فلسطینیان می زند.

در این بیانیه آمده است که سکوت کشورهای بزرگ و مدعی دمکراسینسبت به اوضاع جاری در قدس و محروم شدن ساکنان این شهر از ابتدایی ترین حقوق خودیعنی اقامه نماز در مسجد الاقصی، بزرگ ترین تجاوز و جنایت علیه ارزش های بشری استکه حقوق اساسی بشر در قرن 21 بر آن تاکید دارد.

این انجمن اروپایی مسئولیت تبعات و پیامدهای هرگونه تجاوزعلیه قدس و مسجد الاقصی را متوجه رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی این رژیم دانست وتاکید کرد که ما صاحبان حق هستیم و ایمان داریم که رژیم اشغالگر رو به زوال ونابودی است و ملت فلسطین هرگز تسلیم خواسته های این رژیم نخواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد