شنبه 26/اکتبر/2024

نگرانی رژیم صهیونیستی نسبت به بی ثباتی اوضاع اردن

پنج‌شنبه 9-مارس-2017

مقامات عالی سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه از نشستمحرمانه “عینات شلیان” سفیر اسرائیل در اردن با ژنرال گادی ایزنکوت رئیسستاد مشترک ارتش اسرائیل پرده برداشتند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مقامات اعلام کردند که سفیراسرائیل در اردن نسبت به بی ثباتی اوضاع اردن به شدت ابرانی نگرانی کرد.  
در همین راستا، یکی از تحلیلگران سیاسی روزنامه عبری زبان “هاآرتص” به نقل از یک مقامسیاسی اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، گفت که این نشست بنا به درخواست ایزنکوت درماه اکتبر گذشته برگزار شد و در این نشست رئیس ستاد مشترک اسرائیل به اظهارات این سفیر گوش فرا داد، زیرا اردن به لحاظ راهبردی و امنیتی برای رژیماشغالگر قدس اهمیت زیادی دارد.
باراک راوید تصریح کرد که با گذشت چند هفته از این نشست ایزنکوت در یکنشست محرمانه با شماری از دیپلمات های خارجی که در تل آویو برگزار شده بود، گفت کهنسبت به گمانه زنی ها و اظهارات سفیر اسرائیل در خصوص وضعیت اردن به شدت نگراناست.
وی در همین نشست خاطرنشان ساخت که در صورت نیاز اسرائیل از دوست خود (اردن)حمایت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه علل بی ثباتی اوضاع اردن به بحران های اقتصادی و امنیتی برمی گردد، یادآور شد که مقامات امان در آینده نزدیک از اسرائیل خواهند خواست در جهت حمایت از نظام اردن دست به تلاش هایی بزند.
از سوی دیگر، منابع صهیونیستی تاکید کردند: مناسبات میان اسرائیل واردن گسترده است، بخشی از این مناسبات به دور از چشم رسانه ها می باشد، طرفینتوافقنامه صلح امضا کرده و روابط دیپلماتیک با یکدیگر برقرار کرده اند کهبیش از دو دهه ادامه دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد