شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس: نشست شورای مرکزی ساف به شیوه کنونی تداوم یکجانبه گرایی عباس است

سه‌شنبه 14-آگوست-2018

جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” به شیوه کنونی و بدون حضور هیچ کدام از گروه های تاثیرگذار فلسطینی، باعث می شود که این شورا نماینده مقامات بانفوذ تشکیلات خودگردان و رهبران جنبش فتح باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “حازم قاسم” سخنگوی حماس در صفحه فیسبوک خود نوشت که نشست فردای شورای مرکزی ساف، بیانگر تداوم سیاست حذف و یکجانبه گرایی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه تمامی طرف های ملی به کار می گیرد.

گروه های برجسته عضو سازمان آزادی بخش فلسطین مانند جبهه خلق، جبهه دموکراتیک و کمیته ابتکار ملی فلسطین نشست فردا چهارشنبه شورای مرکزی در شهر رام الله را تحریم کرده اند.

این در حالی است که “سلیم زعنون” رئیس شورای ملی فلسطین اعلام کرده بود که شورای مرکزی ساف در تاریخ 15 آگوست جاری به مدت 2 روز در رام الله تشکیل جلسه خواهد داد.

از سوی دیگر، احمد بحر نایب رئیس اول پارلمان فلسطین اظهارات برخی مقامات تشکیلات رام الله را که گفته بودند شورای مرکزی ساف جایگزین پارلمان منتخب فلسطین است، کودتایی آشکار علیه قانون اساسی و اقدامی خطرناک در راستای تشدید شکاف داخلی دانست.

بحر خاطر نشان کرد که این طرح به هیچ وجه به نفع ملت فلسطین نیست، بلکه به تشدید شکاف داخلی و اجرای طرح های صهیونیستی ـ آمریکایی موسوم به “معامله قرن” کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد