شنبه 21/سپتامبر/2024

بازگشت هیات حماس به غزه پس از بررسی آشتی ملی با مسئولان مصری

سه‌شنبه 17-جولای-2018

هیات جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز سه شنبه پس از دیدار و رایزنی با مسئولان مصری درباره پرونده آشتی ملی، از طریق گذرگاه زمینی رفح به نوار غزه بازگشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اداره گذرگاه رفح اعلام کرد که هیات حماس به ریاست “خلیل حیه” عضو دفتر سیاسی این جنبش از مصر به نوار غزه بازگشت.

این هیات چند روز قبل به دعوت سازمان اطلاعات این کشور برای دیدار و رایزنی با مسئولان مصری درباره پرونده آشتی ملی فلسطین به قاهره سفر کرده بود.

در همین راستا، منابع آگاه اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی “حماس” با طرح آشتی ملی جدید مصر که یکی از مهمترین بندهای آن برقراری مجدد حقوق کارمندان دولتی در غزه است، موافقت کرد.

یک منبع آگاه فلسطینی خاطر نشان کرد که حماس با طرح مصر برای آشتی ملی با جنبش فتح موافقت کرده است و این طرح بندهای مختلفی دارد که مهمترین آنها تشکیل دولت وحدت ملی طی مدت 5 هفته ای است.

یک منبع آگاه به مذاکرات آشتی صورت گرفته که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرگزاری “آناتولی” ترکیه تصریح کرد که حماس با طرح آشتی ملی مصر موافقت کرده است و مصر منتظر موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با آن است.

لینک کوتاه:

کپی شد