سه شنبه 24/سپتامبر/2024

نتانیاهو در حاشیه اجلاس داووس با ترامپ دیدار می کند

چهارشنبه 24-ژانویه-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فردا پنجشنبه در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس با”دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، “هربرترایمون مک ماستر” مشاور امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلامکرد که ترامپ قصد دارد در جریان این دیدار بار دیگر بر پایبندی کامل آمریکا به حمایتاز اسرائیل و تلاش برای کاهش نفوذ و قدرت ایران و تحقق صلح دائمی تاکید کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز با صدور بیانیه ای به انجام مقدمات برگزاری دیدارنتانیاهو و ترامپ طی فردا پنجشنبه اشاره کرد و گفت:«مشارکت اسرائیل در این اجلاسباعث تقویت جایگاه آن به عنوان “کشوری بزرگ” در عرصه فناوری می شود وعلاوه بر این، باعث گسترش روابط دیپلماتیک و اقتصادی و امنیتی خواهد شد»؛ چرا کهدیدارهای مهمی در حاشیه این اجلاس اقتصادی برگزار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نتانیاهو دیروز سه شنبه تل آویو را به مقصدسوئیس ترک کرده است، اما به مدت سفر وی اشاره ای نشده است.

بر اساس این بیانیه، نتانیاهو اعلام کرده است که در جریان این سفر با”امانوئل ماکرون” رئیس جمهور فرانسه و “آنگلا مرکل” صدراعظمآلمان هم دیدار و گفتگو خواهد کرد و به آنها اعلام خواهد نمود که هفته های آیندهآخرین فرصت برای انجام اصلاحات واقعی در توافقنامه هسته ای خطرناک با ایران است.

گفتنی است که نتانیاهو و ترامپ آخرین بار در ماه سپتامبر سال 2017 در حاشیهنشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هم دیدار کرده بودند و دیدارفردا پنجشنبه آنها، چهارمین دیدار طرفین از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ درآمریکا است. 

لینک کوتاه:

کپی شد