شنبه 26/اکتبر/2024

ممانعت اسرائیل از ورود دو آمریکایی حامی ملت فلسطین به اراضی اشغالی 48

دوشنبه 7-می-2018

روزنامه عبری زبان “هاآرتص” نوشت که اسرائیل دو فعال آمریکایی حامی ملت فلسطین و جنبش جهانی تحریم اسرائیل را از ورود به فلسطین اشغالی منع کرد.
 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این منبع در گزارشی تاکید کرد که ونست فورن و کارترین فرانک در راس یک هیات حقوقی 15 نفره وارد فرودگاه بن گورین در فلسطین اشغالی شدند که ماموران اسرائیلی به مدت 14 ساعت آنان را در این فرودگاه معطل کردند و در نهایت تصمیم به اخراج آنان گرفتند.
این روزنامه به نقل از یک منبع وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی نوشت که فرانک استاد رشته مطالعات حقوق دانشگاه کلمبیا و عضو سازمان یهودی آمریکایی فعال در حوزه تحریم اسرائیل است.
هاآرتص اعلام کرد که وزارت امور راهبری رژیم صهیونیستی در ماه ژانویه گذشته لیست سازمان هایی را که به اعضای آنها اجازه ورود به فلسطین اشغالی را نخواهد داد، صادر کرد. 
از سوی دیگر، سازمان چپگرای آمریکایی حامی اسرائیل “جی ستریت” با صدور بیانیه ای اقدام اسرائیل به ممانعت از ورود این دو فعال به اراضی اشغالی 48 را محکوم کرد. 
در این بیانیه آمده است که این اقدام یک نمونه از تلاش های دولت اسرائیل برای خاموش کردن صدای منتقدان سیاست های تل آویو و بخشی از تلاش های آن در راستای سرکوب فعالان حقوق بشر به شمار می رود.
لازم به ذکر است که فرانک بارها به فلسطین اشغالی سفر کرده است که آخرین آنها در اکتبر سال 2017 صورت گرفت، حال آنکه فورن در سال 2016 برای اولین بار به فلسطین اشغالی سفر کرد. 

لینک کوتاه:

کپی شد