شنبه 21/سپتامبر/2024

تمجید حماس از موضع کویت در مقابله با تروریسم صهیونیستی

چهارشنبه 18-اکتبر-2017

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و رئیس دایره روابط عربیو اسلامی آن از موضع کویت در مقابله با تروریسم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین وحقوق مشروع آن قدردانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “عزت رشق” با صدور بیانیه ایخطاب به “مرزوق غانم” رئیس پارلمان کویت تصریح کرد که «از شخص محترم شماو مواضع شجاعانه تان در مقابله تروریسم صهیونیستی تقدیر و تشکر می کنم. شما باقدرت نماینده وجدان امت عربی و اسلامی در بیان موضع آن در قبال رژیم صهیونیستی واشغالگران شدید.»

وی افزود:«ما از موضع شجاعانه شما در اخراج نماینده اشغالگران از اتحادیه بینالمجالس جهانی تمجید می کنم. این موضع شما بیانگر اصالت امیر، دولت و ملت کویتاست.»

“مرزوق غانم” رئیس پارلمان کویت امروز چهارشنبه با حمله به هیاترژیم صهیونیستی در 137 امین کنفرانس اتحادیه بین المجالس جهانی در شهر سن پطرزبورگروسیه، خواستار اخراج این هیات از سالن برگزاری کنفرانس شد.

غانم خطاب به رئیس هیات پارلمانی صهیونیستی اعلام کرد که «پس از مشاهده واکنشهیات های پارلمانی جهان، اگر ذره ای شرف داری، از سالن برو بیرون». وی همچنین باصدای بلند و به صورت مکرر از عبارت «ای اشغالگر، ای کودک کش» خطاب به هیات مذکوراستفاده کرد.

رئیس پارلمان کویت تصریح کرد که «اقدامات اسرائیل، “تروریسم دولتی”است و مثل “اگر شرم نمی کنی، هر کاری می خواهی انجام بده” درباره اینرژیم صدق می کند.»

به دنبال این اظهارات مرزوق غانم، هیات پارلمانی رژیم صهیونیستی مجبور به ترکنشست های اتحادیه بین المجالس جهانی در جریان رای گیری درباره گزارش ویژه مربوط بهاوضاع نمایندگان اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی شد. 

لینک کوتاه:

کپی شد