جمعه 20/سپتامبر/2024

تظاهرات مردم چک در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

جمعه 12-ژانویه-2018

کمپین “حامیان صلح عادلانه در خاورمیانه” باهمکاری مرکز هماهنگی قدس در جمهوری چک تظاهرات گسترده ای مقابل سفارت رژیمصهیونیستی در پراگ در محکومیت جنایات ضد انسانی این رژیم در حق ملت فلسطین به ویژهزنان و کودکان برگزار کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صدها نفر در این تظاهراتشرکت کردند. تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی جنایات رژیم صهیونیستی را محکومکرده و با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.

آن ها همچنین بر ضرورت ملزم کردن رژیم صهیونیستی به عمل بهقوانین و قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه های مربوط به رعایت حقوق کودکاندر مناطق در حال نزاع و درگیری تاکید کردند.

شخصیت های معروف و سرشناسی نیز در جریان این تظاهراتسخنرانی کردند.

یان کاوان رئیس اسبق مجمع عمومی سازمان ملل و وزیر خارجهاسبق چک در سخنانی تاکید کرد که سران رژیم صهیونیستی می خواهند اشغال فلسطین تاابد باقی بماند و برای این کار به قدرت نظامی تکیه کرده اند، دقیقا همانند وضعیتیکه در سالیان آپارتاید در آفریقای جنوبی حاکم بود.

وی از کشورش خواست در سیاست های خود در قبال رژیم صهیونیستیبازنگری کرده و تاکید کرد که نمی دانم چه لزومی دارد جمهوری چک با این رژیم رابطهداشته باشد.

تظاهرات کنندگان با اسرای فلسطینی به ویژه عهد التمیمیدخترنوجوان فلسطینی که مدتی است به خاطر سیلی زدن به یک نظامی اسرائیلی اسیر شده وبه زندان افتاده است، اعلام همبستگی کردند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد