شنبه 21/سپتامبر/2024

مردم مالزی در مراسمی باشکوه پیکر شهید فادی بطش را تشییع کردند

چهارشنبه 25-آوریل-2018

هزاران تن از مردم مالزی امروز چهارشنبه پیکر شهید فادی بطش دانشمند فلسطینی را به منظور فراهم آوردن مقدمات انتقال جنازه وی بهزادگاهش (غزه) تشییع کردند.   
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران تن از دوستداران شهید فادی بطش و حامیان آرمان فلسطین از مقابل مسجد ادمان که مرحوم امام جماعت آن بود به راه افتادند.
تشییع کنندگان با حمل پارچه نوشته هایی با مضمون محکومیت ترور بطش و سر دادن شعارهایی از گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستند تا به ترور بطش پاسخ دهند. 
تشییع کنندگان پس از اقامه نماز در مسجد ادمان جنازه این شهید را به فرودگاه بین المللی کوالالامپور انتقال دادند. 
قرار است جنازه این شهید امروز به فرودگاه بین المللی قاهره منتقل گردد و سپس از طریق گذرگاه رفح به باریکه غزه منتقل شود.
این در حالی است که پلیس مالزی فاش ساخت که موتور سیکلت استفاده شده در جریان ترور فادی بطش دانشمند فلسطینی در کوالالامپور را پیدا کرده است.
فوزی هارون فرمانده پلیس مالزی اعلام کرد که این موتور سیکلت در بازاری در فاصله چند کیلومتری صحنه جرم پیدا شده است. 
وی خاطرنشان ساخت که با همکاری دستگاه های امنیتی مختلف یگان ویژه ای را به منظور پیگیری تحقیقات و تعقیب و شناسایی عاملان این اقدام تروریستی تشکیل داده است.
وی یادآور شد: در جریان تحقیقات صورت گرفته به سرنخ هایی دست یافته است که می تواند به شناسایی عاملان این اقدام تروریستی کمک کند.
وی تصریح کرد که فرد مظنون به ترور این دانشمند هنوز در مالزی است و آن را ترک نکرده است، وی در ماه ژانویه سال جاری وارده این کشور شد و با توجه به اینکه تحت تعقیب پلیس است احتمال دارد تغییر قیافه بدهد.
لازم به ذکر است که شهید فادی البطش استاد دانشگاه و مهندس برق فلسطینی که یکی از اعضا و فعالان جنبش مقاومت اسلامی حماس بود، صبح روز شنبه گذشته به ضرب گلوله دو فرد ناشناس در مسیر رفتن به مسجد برای اقامه نماز صبح در کوالالامپور به شهادت رسید. 

 

لینک کوتاه:

کپی شد