جمعه 20/سپتامبر/2024

اعتراضات گسترده نظامیان ارتش صهیونستی به قانون قومیت یهودی

چهارشنبه 1-آگوست-2018

تعدادی از نظامیان و افسران مناطق بادیه نشین اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین به اعتراضات افسران دروزی پیوستند و اعلام کردند که در صورت عدم تغییر قانون، خدمت نظامی شان را متوقف خواهند کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، این افسران تاکید کرده اند که پس از سال ها خدمت نظامی، دولت هیچ توجهی به آنها نمی کند.

اما “گادی ایزنکوت” رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در تلاش برای فرونشاندن آتش خشم این افسران مدعی شد که فرماندهان و نظامیان ارتش باید مسائل سیاسی مورد اختلاف را خارج از تشکیلات ارتش حل و فصل کنند.

در همین راستا، شیخ “موفق طریف” رهبر معنوی دروزیان نیز با حمایت از این سخنان ایزنکوت تصریح کرد که باید مسائل سیاسی و عمومی جنجال برانگیز مانند قانون “قومیت یهودی” را خارج از تشکیلات ارتش صهیونیستی حل و فصل کرد.

“عمیر جمال” از افسران ارتش صهیونیستی با ارسال نامه ای به بنیامین نتانیاهو تاکید کرده بود که «من تصمیم به توقف خدمت نظامی دائمی در تشکیلات ارتش به نشانه اعتراض به قانون قومیت یهودی گرفتم.»

یک افسر دروزی دیگر هم تهدید کرده است که در اعتراض به این قانون از ارتش صهیونیستی استعفا خواهد داد. “شادی زیدان” در پستی که در صفحه فیسبوک خود گذاشته است، از تصمیم خود برای کناره گیری از خدمت نظامی برای رژیم صهیونیستی خبر داده است.

قانون قومیت یهودی که اخیرا در کنست صهیونیستی به تصویب رسید با اعتراضات و انتقادات گسترده در داخل و خارج از رژیم صهیونیستی مواجه شده است؛ چرا که این قانون تصمیم گیری درباره مسائل مهم را محدود به یهودیان دانسته و دیگر اقوام را از حقوق اصلی شان محروم کرده است.

لینک کوتاه:

کپی شد